اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

پیش‌بینی 24 میلیون تن ظرفیت جدید فرآوری محصولات کشاورزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی از پیش‌بینی 24 میلیون تن ظرفیت جدید برای جلوگیری از فسادپذیری محصولات کشاورزی خبر داد.

پیش‌بینی 24 میلیون تن ظرفیت جدید فرآوری محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد علیرضا پوربصیر پیش از ظهر امروز در نشست ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: این ظرفیت‌ها در قالب برنامه پنجم و برای جلوگیری از فسادپذیری محصولاتی چون؛ خرما، انگور و ... به منظور فرآوری اولیه محصولات پیش‌بینی شده است.

وی افزود: برای اجرای این واحدهای فرآوری در سطح کشور تسهیلات لازم دیده شده و حداقل 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

پوربصیر از سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های کشور خواست تا برش‌های استانی مربوط به ایجاد این واحدهای فرآوری محصولات فسادپذیر را تهیه و به وزارتخانه ارائه کنند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه 2.5 میلیون تن سالانه از محصولات گوجه فرنگی تولیدی در کشور دچار ضایعات می‌شود افزود: میزان تولید این محصول سالانه 5 میلیون تن در کشور بوده که برای استفاده مناسب از این ظرفیت باید برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی همچنین ظرفیت کارخانه‌های تبدیلی و تکمیلی در این بخش را 7 میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی از مشکلات این واحدها به شمار می‌رود گفت:‌ البته پیگیری‌های لازم به منظور تأمین سرمایه در گردش واحدها توسط این وزارتخانه انجام شده که امیدواریم با مشارکت‌ بانک‌ها این مشکل برطرف شود.

پوربصیر با اشاره به اینکه در استان‌های کشور با کشاورزی سنتی مواجه هستیم اظهار داشت: حرکت به سمت کشاورزی مدرن از رویکردهای این وزارتخانه بوده تا سبب افزایش راندمان در تولید محصولات کشاورزی شود.

وی رویکرد استاندار خراسان شمالی برای زنجیره تولید و افزایش ارزش محصولات کشاورزی را مثبت برشمرد و گفت: این یک نگرش نوینی است که در دنیا وجود دارد و در سازمان فائو نیز این نگرش جاری است.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خراسان شمالی استانی تازه تاسیس است اظهار امیدواری کرد تا با استفاده مناسب از منابع این استان بخش کشاورزی هر چه بیشتر در خراسان شمالی ارتقا یابد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول