اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری:

گروه‌های تئاتر شهرستانی حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: گروه‌های تئاتر در شهرستان‌های مختلف کشور طی سال جاری مورد حمایت جدی این مرکز قرار می‌گیرند.

گروه‌های تئاتر شهرستانی حمایت می‌شوند

رحمت امینی شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه نوزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: محور فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در سال جاری توجه به استان‌ها است تا بر بهتر اجرا شدن تئاترهای استانی نظارت و حمایت بیشتری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در دوره جدید تئاتر ماه حداقل 70 درصد از اجراها به تولیدات استان‌ها اختصاص داده می‌شود.

امینی از تولید سه تئاتر فاخر توسط هنرمندان برجسته در تهران طی سال جاری خبر داد و ابراز داشت: نخستین تئاتر فاخر تولید شده در سال جاری با عنوان "بانوی آب و آیینه" و با موضوع حضرت زهرا (س) در تالار اندیشه حوزه هنری تهران در حال اجرا است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات حوزه هنری در اردیبهشت ماه سال جاری در کرمانشاه بیان داشت: در تولید آثار نمایشی ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره به هنر بومی مناطق مختلف ایران توجه شده بود.

امینی از اعزام کارشناسان با تجربه تئاتر به استان‌ها برای کیفی‌تر شدن تئاترها در مناطق مخالف طی سال جاری خبر داد و افزود: بهترین تئاترهای هنرمندان شهرستان‌ها در تهران اجرای عمومی می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری هفته تئاتر استان‌ها در دستور کار مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور قرار دارد، اما برگزاری این برنامه هنوز قطعی نشده است.

امینی با بیان اینکه نخستین نشریه تئاتر ماه در سال جاری منتشر می‌شود، عنوان کرد: این نشریه شامل گزارش فعالیت‌های استان‌ها در حوزه تئاتر و نمایشنامه‌های برگزیده هنرمندان عرصه تئاتر است.

وی از حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور از تئاتر کودک و نوجوان در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: یکی از بخش‌های اصلی تئاتر ماه به تئاتر کودک و نوجوان اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول