اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری آذربایجان غربی خبر داد

کاهش وقوع قتل در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی از کاهش وقوع قتل در این استان طی یک‌سال گذشته خبر داد.

کاهش وقوع قتل در آذربایجان غربی

خسرو گل‌محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به دلیل اجرایی کردن طرح‌های پیشگیری از وقوع جرایم و همکاری اصحاب رسانه، در طول سال گذشته میزان وقوع جرم قتل در مناطق مختلف استان کاهش قابل توجهی پیدا کرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر کاهش وقوع قتل، در طول سال گذشته میزان ارتکاب نزاع دسته‌جمعی شش درصد کاهش یافت همچنین میزان ارتکاب جرایمی مانند شرارت، چاقوکشی، قمه‌کشی در طول سال 1390 نسبت به سال 1389 حدود 43 درصد کاهش پیدا کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با وجودی که در بعضی فاکتورها میزان وقوع جرم در مناطق مختلف استان کاهش یافته است ولی جرم کلاهبرداری در طول سال گذشته با افزایش 28 درصدی همراه بود که برای کنترل این شرایط باید اصحاب رسانه با جدیت وارد شوند و به اقشار مختلف مردم آگاهی‌ بدهند تا از طریق اطلاع‌رسانی تعداد قربانیان این جرم کاهش یابد.

گل‌محمدی ادامه داد: موارد وقوع کلاهبرداری به سرعت توسط ماموران شناسایی و نسبت به تعقیب سپس دستگیری متهم‌ها مبادرت می‌شود ولی با این وجود خسارت‌های جبران‌ناپذیری به افراد وارد می‌شود پس می‌طلبد جهت آگاه‌سازی مردم و ارائه هشدارهای لازم اقدام شود زیرا فعالیت مستمر و مجدانه اصحاب رسانه در این زمینه راهگشا خواهد بود.

رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی اظهار داشت: از همه ظرفیت‌های اجتماعی استان برای کاهش یافتن میزان وقوع جرایم باید به نحو مطلوب استفاده شود که یکی از مهم‌ترین این ظرفیت‌ها دادگستری و رسانه‌ها هستند لذا افزایش تعامل‌ها با این اقشار برای سال جاری در دستور کار قرار دارد که امید است نتایج آن در همه ابعاد مطلوب و رضایت‌بخش باشد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول