اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان شمالی:

40 درصد قتل‌ها در خراسان‌شمالی با سلاح سرد رخ می‌دهد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان خراسان‌شمالی گفت: سلاح سرد، عامل 40 درصد از قتل‌های رخ داده طی سال گذشته در سطح این استان بوده است.

40 درصد قتل‌ها در خراسان‌شمالی با سلاح سرد رخ می‌دهد

 به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس خراسان‌شمالی، صفوه‌الله محمدی اظهار داشت: 40 درصد قتل‌هایی که طی سال گذشته در سطح استان رخ داد با سلاح سرد بوده که لزوم ارائه راهکاری مناسب برای پیشگیری از این گونه جرایم خشن را می‌طلبد که از جمله این راهکارها، از بین بردن زمینه‌های ارتکاب جرم از جمله دسترسی آسان به سلاح سرد است.

وی بیشترین انگیزه قتل‌هایی را که با سلاح سرد رخ می‌دهد، مربوط به نزاع و اختلاف‌های قبلی دانست و افزود: در تحقیق از متهمان این پرونده‌ها مشخص شد که این افراد بر حسب عادت و بدون توجه به پیامدها و عواقب استفاده از چاقو، این ابزار را به همراه داشته و در درگیری و نزاع برای ترساندن یا دفاع از خود از آن استفاده کرده‌اند.

محمدی تصریح کرد: برخی جوانان، سلاح سرد را وسیله‌ای برای دفاع از خود می‌دانند اما این افراد متوجه نیستند که در هنگام درگیری کنترلی روی اعصاب خود ندارند و هر لحظه امکان استفاده از سلاح سرد و بروز قتل و درگیری وجود دارد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی‌ممنوعیت حمل سلاح سرد را در پیشگیری از وقوع قتل‌ها بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و گفت: بر همین اساس از مراجع قانون‌گذار انتظار می‌رود تا قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد را هر چه سریع‌تر به تصویب برسانند.

وی افزود: بسیاری از قتل‌ها ریشه در استفاده از سلاح سرد داشته که به هنگام عصبانیت انجام شده و اگر در قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد تصویب شود، این حوادث  به ندرت پیش خواهد آمد.

محمدی خاطرنشان کرد: عده‌ای سلاح سرد را به منظور جبران کمبود قدرت بدنی در مواقع درگیری با خود حمل می‌کنند، که باید با تصویب قوانین بازدارنده از حمل سلاح سرد توسط افراد جلوگیری شود.

وی از وقوع 28 فقره قتل طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: اختلافات مالی و خانوادگی و درگیری خیابانی از علت‌های مهم بروز قتل طی سال گذشته بوده است.

فرمانده انتظامی استان خراسان‌شمالی با اشاره به کشف تمامی قتل‌های رخ داده طی سال گذشته در استان اظهار داشت: میانگین کشف قتل‌ها در استان طی سال گذشته 48 ساعت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون کار رسیدگی به این قتل‌ها در مراجع قضایی استان خراسان‌شمالی در حال انجام است.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول