اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی گیلان خبر داد

افزایش 127 درصدی خرید توافقی محصولات کشاورزی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی گیلان از خرید توافقی و توزیع بالغ بر 5 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی در این استان خبر داد و گفت: این مقدار خرید به لحاظ وزن 117 درصد و از نظر اقتصادی 124 درصد رشد داشته است.

افزایش 127 درصدی خرید توافقی محصولات کشاورزی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ضیا فیض‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه تعاون روستایی گیلان با اشاره به خرید توافقی محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح خریدهای توافقی محصولات کشاورزی و دامی و توزیع نهاده‌ها، بیش از 5 هزار و  536 تن انواع محصولات کشاورزی و دامی و نهاده‌ها به صورت توافقی خریداری شده است.

وی، با بیان اینکه خرید این محصولات در فروردین امسال صورت گرفته است، تصریح کرد: ارزش ریالی خرید این محصولات 22 میلیارد و 160 میلیون ریال بوده است.

این مسئول، خرید محصولات کشاورزی را به مقدار سه هزار و 868 تن و ارزش اقتصادی 12 میلیارد و 649 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: بیشترین خرید این محصولات دو هزار و 388 تن پرتقال، کنسانتره و سبوس دامی و 776 تن و آرد گندم 533 تن بوده است.

وی، خرید پروتئین حیوانی را به مقدار یک‌هزار و 668 تن و به ارزش اقتصادی 9 میلیارد و 511 میلیون ریال بیان کرد و افزود: این اقلام شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز و شیر بوده که تشکل‌های کشاورزی و تعاون روستایی آنها را خریداری کرده است.

فیض‌پور، بیشترین مقدار خرید این محصولات را یک‌هزار و 656 تن شیر از دامداران استان بیان کرد و یادآور شد: امسال خرید و توزیع محصولات کشاورزی و دامی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که دو هزار و 551 تن به ارزش 9 میلیارد و 909 میلیون ریال بود، از نظر وزن 117 درصد و به لحاظ اقتصادی 124 ریال رشد داشته است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول