اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور ابهر:

زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی باید در ابهر فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور ابهر گفت: باید امکان دسترسی به خدمات الکترونیکی و زیرساخت‌های موجود در کل شهر فراهم شود.

زیرساخت‌های خدمات الکترونیکی باید در ابهر فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی‌اکبر بهاری‌فر صبح امروز در جلسه ستاد راهبردی فضای مجازی و توسعه شهر الکترونیک ابهر با بیان اینکه به غیر از امتحان تمام خدمات ارائه شده به دانشجویان پیام‌نور ابهر به صورت الکترونیکی است، اظهار داشت: در ارائه خدمات الکترونیکی به ارباب رجوع مشکلاتی وجود دارد.

وی افزود: زیرساخت‌های اینترنتی موجود در شهرستان یکی از این مشکلات محسوب می‌شود چراکه پهنای باند اینترنت ابهر بسیار ناچیز است که در صورت آغاز به کار شهر الکترونیک ابهر به پهنای باند بالایی نیازمند است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور مرکز ابهر با بیان اینکه قیمت تمام شده اینترنت در ابهر بالا است، گفت: با این قیمت تمام شده بعید است که بسیاری از اداره‌ها بتوانند هزینه را پرداخت کنند و باید قیمت تمام شده کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم آموزش نیروها تصریح کرد: باید آموزش از اکنون آغاز شده و امکان دسترسی به خدمات الکترونیکی و زیرساخت‌های موجود در کل شهر فراهم شود.

بهاری‌فر افزود: باید جنبه تشویقی و جاذبه را در نظر گرفت که تشویق مردم با تسهیل‌سازی به دسترسی میسر می‌شود.

وی بر لزوم تشکیل کمیته علمی ستاد راهبردی فضای مجازی و توسعه شهر الکترونیک ابهر تاکید و اضافه کرد: این کمیته باید نیازسنجی کند و در واقع اتاق فکری باشد که مشکلات را شناسایی و راهکار لازم را ارائه کند.

گفتنی است، در شهر الکترونیک ابهر سازمان‌ها و دستگاه‌هایی همچون شهرداری، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش و تمام سازمان‌ها و اداره‌های دولتی بیشتر خدمات خود را به صورت مجازی و یا با استفاده از امکاناتی که ICT در اختیار آنان قرار می‌دهد به مشترکین و مشتریان ارائه می‌دهند.

شهر الکترونیک یک شهر واقعی است که دارای شهروند، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف است که در آن فقط ارتباطات و برخی تعامل‌های اجتماعی و تامین بخش عمده‌ای از نیازهای روزمره به وسیله اینترنت صورت می‌گیرد.

می‌توان بیشترین ویژگی‌های این شبکه اطلاع‌رسانی را در شبکه حمل و نقل شهری و اطلاع‌رسانی در مورد حوادث غیرمترقبه جست‌وجو کرد که در زمان بروز حوادث غیرمترقبه با توسل به این سیستم می‌توان در کمترین زمان بحران پیش آمده را در منطقه مدیریت کرد.

شهرهای الکترونیکی در جهان و ایران بر اساس موقعیت، امکانات، توانایی‌ها و دیدگاه‌های خود، دارای چشم‌اندازهای متفاوتی هستند که  چشم‌انداز استراتژیک شهر الکترونیک ابهر در سال 1400 شامل شهر سبز و تمیز، شهر در دسترس، شهر طراحی شده برای زندگی مناسب، شهر هوشمند و شکوفا، شهر خلاق، شهر جامع و فراگیر، شهر سالم و فعال، شهر نمونه منطقه‌ای، شهر اقتصادی و ایجاد اشتغال، توسعه شهر و نیروی انسانی است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول