اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت مؤسسه آینده روشن

تأملی در نشانه‌های حتمی ظهور منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب «تاملی در نشانه‌های حتمی ظهور» که توسط انتشارات آینده روشن منتشر شده، تجدید چاپ شد.

تأملی در نشانه‌های حتمی ظهور منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کتاب «تأملی در نشانه‌های حتمی ظهور» از بخش‌هایی مانند تعریف علایم ظهور، جایگاه نشانه‌های ظهور در هندسه دین، همیشگی بودن احتمال ظهور، پیامبر اکرم و تکریم اهل یمن، درگیری با سفیانی، انسان بودن سفیانی، تعارض و آشفتگی تشکیل شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: بشر همواره مشتاق دانستن آینده و سرنوشت خود و نیز حوادث تلخ و شیرینی بوده که در آینده برایش پیش می‌آید و بازار طالع‌بینان و فالگیران نیز به دلیل همین میل رونق گرفته است.

در ادامه این مقدمه خاطر نشان شده است: این آینده‌بینی را می‌توان به آسمانی و زمینی تقسیم کرد چرا که آینده‌بینان یا الهی و آسمانی‌ هستند و ریشه در وحی دارند و یا اینکه شیطانی و زمینی‌ بوده و از وحی بریده‌اند.

نویسنده در بخشی دیگری از مقدمه آورده است: بی‌گمان در میان این دو گروه، آینده‌بینان زمینی تنها سوداگرانی هستند که ساده‌لوحی بی‌خردان به بازارشان رونق بخشیده است، اما آینده‌بینان آسمانی و الهی آنجا که از افقی بالاتر به هستی می‌نگرند، گذشته، حال و آینده برایشان تفاوتی نمی‌کند و خبررسانی آنها از آینده به همان اندازه خبر دادنشان از حال و گذشته راست و حقیقت است.

در مقدمه این کتاب تصریح شده است: وعده ظهور در میان حوادث مختلفی که آینده‌بینان آسمانی پیش‌بینی کرده‌اند از برجسته‌ترین آنها بوده و این حادثه آنقدر اهمیت دارد که نشانه‌ها و حوادث پیش از آن نیز برای مردم بازگو شده است.

نویسنده با اشاره به احادیث حوزه مهدویت گفته است: بخش عمده‌ای از احادیث مهدویت، احادیث علائم‌الظهور است که فراوانی آن اهمیت بسیار و آثار مثبت و منفی آن را برای زندگی فردی و جمعی مسلمانان نشان می‌دهد.

در مقدمه این کتاب خاطر نشان شده است: آنچه کمتر پرداخته شده و خلأ آن هنوز احساس می‌شود، بررسی سندی و تحلیل روایات است و امروزه با گسترش دامنه فعالیت مدعیانی که هر از گاهی از گوشه و کنار سر بلند کرده و به ادعای پیشگویی و نزدیک بودن ظهور یا تحقیق فلان نشانه ظهور و دعاوی دیگر جمعی را به خود می‌خوانند و سبب ایجاد اشتهای کاذب و در نهایت سرخوردگی و یأس می‌شوند بنابراین ضرورت نگاه عالمانه به روایات علائم‌الظهور و نیز جداسازی روایات صحیح از سقیم و معتبر از غیر معتبر بیش از پیش احساس می‌شود.

در بخش علایم ظهور این کتاب آمده است: علایم ظهور را به چندین اعتبار از جمله به علایم عادی و علایم معجزه‌آسا، علایمی که در طول تاریخ رخ داده‌اند و علایمی که تاکنون اتفاق نیفتاده است می‌توان تقسیم کرد.

کتاب «تأملی در نشانه‌های حتمی ظهور» تالیف نصرت‌الله آیتی با شمارگان 5 هزار جلد به همت انتشارات مؤسسه آینده روشن منتشر شده است.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول