اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران خبر داد

وجود 17 هزار عنوان کتاب پزشکی در ایران/ پزشک متعهد باید به تقوا مجهز باشد

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: 17 هزار عنوان کتاب در زمینه پزشکی داریم که 13 هزار کتاب غیرقابل تکراری است و 10 هزار عنوان نیز قابل پیگیری است.

وجود 17 هزار عنوان کتاب پزشکی در ایران/ پزشک متعهد باید به تقوا مجهز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد اصفهانی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: با مددجویی از قرآن کریم باید سرنوشت انسان را به‌گونه‌ای رقم بزنیم که انسان به سرمنزل مقصود برسد که خدا می‌خواهد.

وی با بیان اینکه استادان دانشگاه بیشترین تاثیر را در علوم پزشکی دارند، تصریح کرد: چشمان انسان‌های امروز و نسل‌های آینده به عملکرد شما در پزشکی دوخته است و پزشکان نباید از هیچ فرصتی برای خدمت‌رسانی به بشر کوتاهی کنند.

این استاد برجسته همایش سیزدهم آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: موضوع  بحث این کنگره ارتقای سلامت و آموزش پزشکی است ولی باید در بیان موضوع سلامت، نام خدا در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نام خداوند و ائمه در منابع علمی بسیار کمرنگ است، یادآور شد: نه اینکه پزشکان ما به خدا و ائمه اعتقاد ندارند بلکه فصل مشخصی را برای اسم خدا قرار دادند و بخشی از سلامت را متمایز از نام خدا ذکر می‌کنند و این شیوه در حال رشد است و حتی برخی از ذکر نام خدا نیز امتناع می‌کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در ادامه تاکید کرد: پزشکان وظیفه دارند در آموزش پزشکی به گونه‌ای عمل کنند که به پیشرفته‌ترین علم روز مجهز باشند و هیچ قصوری از پزشک مسلمان در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه پزشک متعهد باید به سلاح تقوا مجهز باشد، تاکید کرد: پزشکان با داشتن تقوا باید مجتهد باشد یعنی در راه آموزش علم کوشش و تلاش زیادی از خود به خرج دهد.

وی ادامه داد: پزشکان باید باید در درمان بیماران از صحیح‌ترین و بهترین روش درمانی به کار گیرند و این تنها با آموزش صحیح میسر است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در ادامه با بیان اینکه جامعه اسلامی مکلف به پیشرفته بودن است و قرآن نیز ما را به این امر مکلف کرد، گفت: خدا هرگز برای اهل کفر نسبت به اهل ایمان سرپرستی قائل نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بین دو بحث تعامل و وابستگی نقطه نظارت متفاوتی وجود دارد، یادآور شد: تعامل لازم است ولی وابستگی چون برای استان ذلت به همراه دارد باید در جامعه اسلامی به پیشرفتی برسیم که به هیچ یک از بیگانگان وابسته نباشیم.

وی یادآور شد: باید این واقعیت را بپذیریم که بیگانگان که روزی جیره‌خوار علم ما بودند در برخی موارد از ما پیشی گرفتند و ما برای دستیابی به علم به ناچار باید از دانش آنها بهره‌گیری کنیم.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در ادامه با اشاره به غنی‌بودن منابع علمی و پزشکی در کشور گفت: 17 هزار عنوان کتاب در زمینه پزشکی داریم که 13 هزار کتاب غیرقابل تکراری است و 10 هزار عنوان نیز قابل پیگیری است.

وی در پایان خواستار بهره‌گیری از رفتار ائمه در اخلاق پزشکی شد و تاکید کرد: در آموزش پزشکی جای غفلت نیست و از رهنمودهای گهربار ائمه و آموزه‌های دینی در اخلاق پزشکی بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول