اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای ثبت آثار تاریخی آذربایجان شرقی:

30 قلعه تاریخی ارسباران برای ثبت ملی و مرمت شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای ثبت آثار تاریخی و فرهنگی آذربایجان‌شرقی در فهرست آثار ملی گفت: 30 قلعه تاریخی ارسباران برای ثبت در فهرست آثار ملی، مرمت و بازسازی شناسایی شده‌اند.

30 قلعه تاریخی ارسباران برای ثبت ملی و مرمت شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کلیبر، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید از آثار در حال مرمت کلیبر اظهار کرد: این 30 قلعه در محدوده جغرافیایی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین واقع شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این قلعه‌ها در مرحله بررسی قرار دارند تا با تکمیل پرونده‌ها و انجام تحقیقات دقیق برای ثبت در فهرست آثار ملی، ساماندهی و مرمت و بازسازی آماده شوند.

محمدی در بخش دیگری از این بازدیدها خاطرنشان کرد: اعتبار مورد نیاز پل‌های تاریخی موجود در منطقه خداآفرین تامین شده و به زودی عملیات مرمتی این آثار آغاز می‌شود.

وی توسعه بخش‌های مختلف کلیبر و خداآفرین به ویژه "آینالو" را یکی از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد و گفت: بیش از 12 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی و گردشگری به این منطقه اختصاص یافته است.

محمدی شهرستان‌های کلیبر و خداآفرین را یکی از اصلی‌ترین مناطق گردشگرپذیر آذربایجان‌شرقی دانست و گفت: این استقبال عمده گردشگران در فصول مختلف از این مناطق، لزوم توسعه بیش از پیش خدمات رفاهی و اقامتی مانند مجتمع‌های بین راهی، کمپ‌های گردشگری و زیرساخت‌های تفریحی را در این مناطق ضروری می‌سازد.

انتهای پیام/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول