اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی

دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم با حضور معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و معاون تهذیب حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم، عصر امروز در سالن اجتماعات مدرسه معصومه(س) قم برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این دفتر، علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‌خانی، معاون تهذیب حوزه علمیه قم، حجت الاسلام حسینی، مدیرکل قرآن و عترت حوزه های علمیه و جمعی از قرآن پژوهان حوزوی حضور داشتند.

رئیس سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور در این مراسم به سخنرانی پرداخت و با اشاره به سابقه فعالیت خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) گفت: این خبرگزاری تنها در بخش سرویس خبرنگاران افتخاری خود دارای 3 هزار عضو است که یکی از آنها، رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: روزانه حدود هزار خبر توسط این خبرگزاری تولید می‌شود که توسط 16 سرویس خبری میان رشته‌ای مانند قرآن و اقتصاد، هنر و قرآن و ... صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام سیدمهدی تقوی تصریح کرد: اخبار خبرگزاری قرآنی ایران به 40 زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود.

مدیر اداره قرآن و عترت حوزه های علمیه نیز در سخنانی عنوان کرد: پیوند خوبی میان حوزه علمیه و مراکز تصمیم گیری در این زمینه مانند شورای فرهنگ قرآنی کشور و کمیسیون تبلیغ و ترویج برقرار شده و تعاملات تنگاتنگی نیز در این زمینه وجود دارد.

حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نیز در سخنانی از اجرای چند طرح مشترک با سازمان فعالیت‌های قرآنی کشور خبر داد و افزود: طرح انس با ثقلین با هدف آشنایی نسل جوان با معارف و آموزه‌های نهج‌البلاغه، قرآن کریم و صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه نیز با بیان اینکه حوزه‌های علمیه مرکز تولید علم دینی، قرآنی و حدیثی هستند، گفت: ویژگی مهم حوزه‌های علمیه تعمق در منابع دینی و قرآنی و حدیثی است.

وی تبادل تجارب در زمینه‌های مختلف بین حوزه و دانشگاه، شناسایی خلا‌های پژوهشی در زمینه‌های قرآنی و برنامه ریزی برای رفع آنها و اطلاع رسانی به حوزویان در مورد فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل را از جمله برنامه‌های این معاونت با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور عنوان کرد.

دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور با هدف ساماندهی و گسترده‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی در قم بر اساس تفاهم صورت گرفته میان این سازمان و معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور در قم ایجاد و به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول