اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

زمینه آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های قرآنی حوزه فراهم شود

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: فعالیت‌های قرآنی زیادی در حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد و ضروری است که زمینه آشنایی مجامع دانشگاهی با این اقدامات فراهم شود.

زمینه آشنایی دانشجویان با فعالیت‌های قرآنی حوزه فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دفتر سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم که در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد با اشاره به سالروز شهادت علامه مطهری اظهار کرد: امیدواریم تاسیس این دفتر در قم سرآغازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی در قم و سراسر کشور باشد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید که در زمینه ولادت حضرت مریم نازل شده افزود: در خصوص حضرت زهرا(س) نیز فضیلت‌های بسیاری از جمله مراوده ایشان با فرشته وحی ذکر شده است به طوری که هیچ کس در عالم هستی این ویژگی را نداشت.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر آشنایی بیشتر همه مردم با مفاهیم قرآنی گفت: حوزه‌های علمیه مرکز تولید علم دینی، قرآنی و روایی هستند و هیچ مرکزی در کشور به مانند حوزه‌های علمیه، تعمق لازم را در منابع دینی و حدیثی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در محیط‌های دانشگاهی نیز زمینه آموزش و پژوهشی قرآنی به وجود آمده و دانشکده‌های قرآنی متعددی تاسیس شده‌اند.

حسین‌خانی با بیان اینکه نبود یک پل ارتباطی میان حوزه و دانشگاه در خصوص فعالیت‌های قرآنی از جمله کمبودهای این عرصه به شمار می‌رفت گفت: انتظار می‌رود تاسیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور در قم موجب برقراری این ارتباط شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه ادامه داد: لازم است که دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها با محصولات قرآنی مراکز حوزوی آشنا شوند و این در حالی است که هم‌اکنون این مسئله چندان وجود ندارد ضمن اینکه دانشگاه‌ها نیز فعالیت‌های ارزشمندی در خصوص قرآن و حدیث انجام داده‌اند که از چشم حوزویان دور مانده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دروس تفسیر قرآن در حوزه‌های علمیه افزود: بیش از 160 حلقه درس تفسیر در قم وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از بسیاری از آنها استفاده کرده و روح تشنه خود را سیراب کنند.

حسین خانی بیان داشت: نیازها و سوالات فراوانی در خصوص مسائل قرآنی در میان دانشجویان وجود دارد که پاسخ آنها در بیانات علما و مراجع تقلید یافت می‌شود بنابراین سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان می‌تواند موجب برقراری ارتباطی صحیح میان این دو قشر شود.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به دغدغه‌های اجتماعی و علمی شهید مطهری در نگارش‌ کتاب‌های متنوع گفت: در شرایط کنونی نیز این دغدغه‌ها باید وجود داشته و نیازسنجی لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی به حوزویان در خصوص فعالیت‌های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی ابراز کرد: شناسایی خلاء‌های پژوهشی در زمینه‌های قرآنی نیز از جمله کارکردهای سازمان فعالیت‌های قرآنی است ضمن اینکه برنامه‌ریزی برای دانشجویان و طلاب به منظور پژوهش در این زمینه براساس همین شناخت صورت می‌گیرد.

حسین خانی با اعلام آمادگی معاونت تهذیب حوزه علمیه برای تقویت ارتباط میان محیط‌های دانشگاهی و حوزوی عنوان داشت: امیدواریم خداوند همه ما را مورد عنایت قرار داده و از پیروان حقیقی قرآن قرار دهد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول