اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان خبر داد

110 هزار عضو در جمعیت هلال احمر خوزستان

خبرگزاری فارس: سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: 110 هزار و 536 نفر عضو رسمی و آموزش دیده در جمعیت هلال احمر خوزستان وجود دارد.

110 هزار عضو در جمعیت هلال احمر خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی عسکر ظاهری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 110 هزار و 536 نفر عضو رسمی و آموزش دیده در جمعیت هلال احمر خوزستان وجود دارد که از این جمعیت 65 هزار نفر جوان هستند.

وی افزود: در حال حاضر 123 پایگاه در سطح استان فعال است، همچنین بیش از 100 دستگاه خودرو در 19 شعبه موجود در شهرستان‌ها وجود دارد.

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر اینکه شعار امسال هفته هلال احمر «صلح و دوستی، برای همه، برای همیشه» است افزود: جمعیت هلال احمر ایران پیام‌آور صلح و دوستی، برای جهانیان است.

ظاهری با اشاره به برگزاری هفته هلال از 18 لغایت 24 اردیبهشت خاطر نشان کرد: روز اول این هفته به نام «زندگی به رنگ صلح» نامگذاری شده است.

وی دومین روز از هفته هلال احمر را روز «همراهان مهر و دوستی» خواند و افزود: در این روز با برگزاری همایش همراهان مهر و دوستی تندیس مهرورزی به فعالین هلال احمر از جمله جوانانی که در فعالیت‌های بشردوستانه شرکت می‌کنند و دواطلبان فعال اهدا خواهد شد.

به گفته ظاهری «امدادگران، پیشگامان صلح و دوستی» نام سومین روز از هفته هلال است که در این روز برای نخستین‌بار به امداگران درجه امدادگری داده می‌شود، امدادیار، امدادگر، نجات گر و ایثارگر سطوح مختلف درجه بندی امدادگران هستند که براساس معیارهای آموزشی، نوع تخصص و آموزش دوره‌های مختلف در این خصوص سطح بندی شده‌اند.

ظاهری در ادامه چهارمین روز از هفته هلال را روز «یاد یاران هلال» خواند و خاطر نشان کرد: در این روز مسئولان جمعیت هلال احمر با حضور در منزل شهدای امدادگر یاد و خاطره آنها را گرامی می‌دارند و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر بنام شهدای امدادگر نامگذاری خواهند شد. 

 

وی مهم‌ترین رخداد هفته هلال احمر را برگزاری سومین دوره انتخابات مجامع هلال احمر در روز پنجم از هفته هلال احمر دانست و تصریح کرد: این روز که به نام «انتخابی برای همه» نامگذاری شده است روزی مهم برای کارکنان، پرسنل، امدادگران، داوطلبان و تمام اعضای جمعیت هلال احمر است چرا که تعیین کننده افرادی است که در سیاست‌های جزئی شهرستان، سیاست‌های میانی استان و سیاست‌های کلان جمعیت هلال احمر تأثیر گذارند.

ظاهری ششمین روز از هفته هلال احمر را که مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) است را روز «فرشتگان نجات» خواند و افزود: در این روز مانوری با حضور زنان امدادگر جمعیت هلال احمر اجرا خواهد شد.

به گفته وی آخرین روز از هفته هلال احمر با نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» نامگذاری شده است که در راستای فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص حمایت از تولیدات ملی، در این روز خط تولید برخی از محصولات و تولیدات جمعیت هلال احمر راه اندازی خواهد شد.

همچنین به گفته سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان، مانور تخلیه اضطراری امن، خدمت در خانه‌های داوطلبی، برگزاری ورزش صبحگاهی در بوستان‌ها، برپایی کارگاه آموزشی تاب آوری (ارائه راهبردهای صبر و تحمل، اسوه‌های دینی و…)، اعزام تیم‌های درمان اضطراری به مکان‌های مورد نیاز و مانور طلاب و روحانیون برای اولین بار، از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در هفته هلال احمر است.

* رقابت 200 کاندید در انتخابات انتخابات شورای اجرایی

سرپرست جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین از برگزاری انتخابات شورای اجرایی هلال احمر استان در هفته جاری خبر داد و گفت: در این انتخابات که روز جمعه، 22 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، 200 کاندید از جمعیت 110 هزار و 536 نفری اعضا، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: همه داوطلبان، جوانان و امدادگران عضو جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند.

ظاهری با اشاره به اینکه این انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود‌، ادامه داد: چهار کرسی اصلی شورای اجرایی جمعیت هلال احمر هر شهرستان در این رای‌گیری مشخص می‌شود، این انتخابات در 20 شعبه برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: 164 صندوق رای برای این انتخابات در شعب قرار می‌گیرد، اقدامات لازم برای برگزاری این انتخابات در استان انجام شده است و مشکلی در راستای اجرای این انتخابات وجود ندارد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول