اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شناخت نفرات برتر

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور پایان یافت

خبرگزاری فارس: رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور با شناخت نفرات برتر در قزوین به پایان رسید.

رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی نوجوانان کشور پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در روز پایانی این رقابت‌ها که با حضور 189 ورزشکار از 31 استان کشور در مجموعه ورزشی معلم قزوین برگزار شد، در ماده پرش با نیزه امیر اطهاری از فارس با سه متر و 40 سانتی‌متر عنوان قهرمانی را کسب کرد، علی جبارپور از قم با سه متر و 30 سانتی‌متر مقام دومی را به دست آورد و مجتبی وفسی دیگر ورزشکار قمی نیز با سه متر و ده سانتی‌متر سکوی سومی ایستاد.

در ماده پرتاب دیسک نیز مهدی جباری ورزشکار خوزستانی با 54 متر و 67 سانتی‌متر به مقام نخست رسید، مجتبی عبدالهی از بوشهر با 50 متر و هفت سانتی‌متر بر سکوی دومی ایستاد و میلاد کریمیان از کهگیلویه و بویراحمد با 47 متر و 79 سانتی‌متر سکوی سومی این مسابقات را از آن خود کرد.

علی اسماعیلی ورزشکار خراسان رضوی با چهار هزار و 450 امتیاز در ماده هشت‌گانه بر سکوی قهرمانی ایستاد، هومن کاظمی از استان البرز با چهار هزار و 422 امتیاز نایب‌قهرمان شد و مطلب سقی از گلستان نیز با چهار هزار و 262 امتیاز عنوان سومی را به دست آورد.

در دوی 100 در چهار متر امدادی تیم فارس با دو دقیقه و یک ثانیه و 36 صدم ثانیه قهرمان شد و تیم‌های خراسان رضوی و خوزستان با دو دقیقه و یک ثانیه و 59 صدم ثانیه و دو دقیقه و شش ثانیه و 21 صدم ثانیه به ترتیب عنوان‌های دومی و سومی را کسب کردند.

در دوی 200 متر نیز محمدحسین ارباقی از کرمان با 21 ثانیه و نود و چهار صدم ثانیه بر سکوی قهرمانی ایستاد، احمد تقی‌آبادی از خراسان رضوی با 22 ثانیه و نوزده صدم ثانیه دوم شد و بهزاد بهزادی با بیست و سه ثانیه و سه صدم ثانیه عنوان سومی را از آن خود کرد.

در دوی 400 متر با مانع نیز محمودرضا مشتاقی از فارس با پنجاه و پنج ثانیه و سی و پنج صدم ثانیه صاحب سکوی نخست شد، جواد شوریابی از خراسان رضوی با پنجاه و هفت ثانیه شصت و پنج صدم ثانیه دوم شد و محمد ساکی از خوزستان با پنجاه و هشت ثانیه و سی و دو صدم ثانیه رتبه سومی را کسب کرد.

محمد رسولی از فارس با دو دقیقه و یک ثانیه و نود و پنج صدم ثانیه از فارس در ماده 800 متر قهرمان شد، علی‌محمد نظری از کرمان با دو دقیقه و دو ثانیه و بیست و هشت صدم ثانیه دوم شد و مجتبی براتی از خراسان رضوی با دو دقیقه و دو ثانیه و شصت و چهار صدم ثانیه عنوان سومی را کسب کرد.

عنوان قهرمانی دو، دو هزار متر با مانع را قاسم حبیبی دیگر ورزشکار استان فارس با شش دقیقه و سی و چهار ثانیه و شصت صدم ثانیه از آن خود کرد، امیر محمدی از زنجان با شش دقیقه و چهل ثانیه و دوازده صدم ثانیه دوم شد و امیر طاهرخانی از قزوین با شش دقیقه و پنجاه ثانیه و پنجاه و نه صدم ثانیه بر سکوی سومی ایستاد.

در دو سه هزار متر، قاسم حبیبی از فارس با نه دقیقه و سی و یک ثانیه و پنجاه و پنج صدم ثانیه عنوان قهرمانی را کسب کرد، جلیل ناصری از ایلام با نه دقیقه و سی و پنج ثانیه و شصت و یک صدم ثانیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و طاها غفاری از کردستان با نه دقیقه و سی و هشت ثانیه و بیست صدم ثانیه عنوان سومی را کسب کرد.

عنوان‌های اول و دوم ماده پرتاب چکش این دوره از مسابقات را هم ورزشکاران گلستانی از آن خود کردند به طوری که فرهاد امیری با پنجاه و چهار متر و چهل و هشت سانتی‌متر و رسول ساریخانی با چهل و شش متر و چهل و چهار سانتیمتر مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را کسب کردند و علی صمیمی از چهارمحال و بختیاری با چهل و چهار متر عنوان سومی را کسب کرد.

در ماده پرش ارتفاع نیز میلاد میری ورزشکار تهرانی با رکورد یک متر و نود سانتی‌متر بر سکوی اولی ایستاد، آرمین سبحانی با یک متر و هشتاد و پنج سانتی‌متر عنوان دومی را به خود اختصاص داد و آرین زرعکانی با یک متر و هشتاد و چهار سانتی‌متر صاحب سکوی سومی شد.

اما در آخرین ماده برگزار شده روز دوم این رقابت‌ها، جواد عبیدی از بوشهر در بخش پرش سه گام با سیزده متر و پنجاه و دو سانتیمتر عنوان قهرمانی را کسب کرد، عباس باغی از یزد با سیزده متر و چهل و شش صدم سانتی‌متر دوم شد و امیر هزامی از خوزستان با سیزده متر و چهل و شش سانتی‌متر بر سکوی سومی ایستاد.

در روز نخست این مسابقات نیز که روز گذشته برگزار شد در دو 100 متر محمدحسین ابارقی از کرمان با 10 ثانیه و 93 صدم ثانیه عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، سپهر اسدی از فارس با 11 ثانیه و 21 صدم ثانیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و احمد تقی‌آبادی از خراسان رضوی با 11 ثانیه و 37 صدم ثانیه عنوان سومی را از آن خود کرد.

در دو 400 متر هاشم یحیایی از خراسان رضوی با 50 ثانیه و 53 صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت، اشکان عفری از خوزستان با 50 ثانیه و 90 صدم ثانیه دوم شد و محمودرضا مشتاق با 51 ثانیه و 28 صدم ثانیه سکوی سومی را به خود اختصاص داد.

در دو 1500 متر مرتضی مصطفوی از زنجان با چهار دقیقه و 17 ثانیه و 37 صدم ثانیه سکوی اولی را کسب کرد، علی‌محمد نظری از کرمان با چهار دقیقه و 20 صدم ثانیه و 49 صدم ثانیه نایب قهرمان شد و امیر محمدی دیگر ورزشکار زنجانی نیز با چهار دقیقه و 22 ثانیه و 61 صدم ثانیه مقام سوم را کسب کرد.

در دوی 110 متر با مانع، محمدامین برزی ورزشکار اصفهانی با 14 ثانیه و 36 صدم ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت، محمد ساکی از خوزستان با 14 ثانیه و 78 صدم ثانیه مقام دومی را کسب کرد و آرمین سبحانی از کرمانشاه با 14 ثانیه و 87 صدم ثانیه سکوی سومی را از آن خود کرد.

اما عنوان قهرمانی دوی 110 کیلومتر پیاده روی را کاوه توکلی ورزشکار همدانی با یک ساعت و یک دقیقه و ده ثانیه از آن خود کرد، میلاد الطافی از مرکزی با یک ساعت و یک دقیقه و 22 صدم ثانیه نایب قهرمان شد و حامد زهی غلامی از همدان با یک ساعت و سه دقیقه و 15 ثانیه سکوی سومی را از آن خود کرد.

در ماده پرش طول این رقابت‌ها شایان نیرومند ورزشکار تهرانی با شش متر و 86 سانتی‌متر بالاتر از رقیبان بر سکوی قهرمانی ایستاد، حسین میهن‌دوست از بوشهر با شش متر و 81 سانتی‌متر دوم شد و صادق میرزایی از اصفهان با شش متر و 53 سانتی‌متر سوم شد.

علی رمضانی ورزشکار اصفهانی نیز با پرتاب نیزه خود به طول 61 متر و 97 سانتی‌متر عنوان قهرمانی این بخش را به خود اختصاص داد، عنایت وفابین از کهگیلویه و بویر احمد با 59 متر و 59 سانتی‌متر عنوان دومی را از آن خود کرد و دانیال کاووسی از گلستان با 59 متر و 5 سانتی‌متر بر سکوی سومی این مسابقات ایستاد.

شاهین جعفری از تهران نیز در ماده پرتاب وزنه با 16 متر و 93 سانتی‌متر بر سکوی قهرمانی ایستاد، ابوالفضل میرزازاده از اردبیل 16 متر و 40 سانتی‌متر عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد و شاهین مهردلان از خراسان شمالی با 15 متر و 64 سانتی‌متر سکوی سومی را از آن خود کرد.

در دو 3000 متر قاسم حبیبی از فارس با نه دقیقه و سی و یک ثانیه و پنجاه و پنج صدم ثانیه عنوان قهرمانی را کسب کرد، جلیل ناصری از ایلام با نه ثانیه و سی و پنج ثانیه و شصت و یک صدم ثانیه بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و طاها غفاری از کردستان با نه ثانیه و سی و هشت ثانیه و بیست صدم ثانیه عنوان سومی را کسب کرد.

عنوان‌های اول و دوم ماده پرتاب چکش این دوره از مسابقات را هم ورزشکاران گلستانی از آن خود کردند به طوری که فرهاد امیری با پنجاه و چهار متر و چهل و هشت سانتی‌متر و رسول ساریخانی با چهل و شش متر و چهل و چهار سانتی‌متر مقام‌های قهرمانی و نایب‌قهرمانی را کسب کردند و علی صمیمی از از چهارمحال و بختیاری با چهل و چهار متر سوم شد.

در ماده پرش ارتفاع نیز میلاد میری ورزشکار تهرانی با رکورد یک متر و نود سانتی‌متر بر سکوی اولی ایستاد، آرمین سبحانی با یک متر و هشتاد و پنج سانتی‌متر عنوان دومی را به خود اختصاص داد و آرین زرعکانی با یک متر و هشتاد و چهار سانتی‌متر صاحب سکوی سومی شد.

بدین ترتیب نفرات برتر این رقابت‌ها جواز حضور در اردوی تیم ملی نوجوانان کشورمان را کسب کردند.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول