اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد کرمان:

کمیته امداد در ایجاد اشتغال اول شد

خبرگزاری فارس: معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمان رتبه اول ایجاد اشتغال را در سطح استان به خود اختصاص داد.

کمیته امداد در ایجاد اشتغال اول شد

محمد علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با بیان اینکه کمیته امداد استان کرمان رتبه اول ایجاد اشتغال این خطه را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: ابلاغیه کار گروه استان کرمان به کمیته امداد برای ایجاد اشتغال 3 هزار و 857 طرح بوده است.

وی بیان داشت: در تاریخ 31 فروردین‌ ماه سال جاری با اجرای 17 هزار و 384 طرح، کمیته امداد توانسته نسبت به مأموریت محوله 451 درصد رشد داشته باشد.

علیزاده افزود: در مجموع از محل منابع بانکی 76 میلیارد تومان برای فعالیت‌های اشتغالزایی در اختیار داشتیم که 38 میلیارد تومان آن در بحث وام‌های خوداشتغالی و 38 میلیارد تومان در زمینه مشاغل خانگی تقسیم شد.

وی تصریح کرد: تا 31 فروردین ماه سال جاری 35 میلیارد تومان در زمینه فعالیت‌های خوداشتغالی جذب شده است.

علیزاده عنوان کرد: در حیطه مشاغل خانگی سهمیه ابلاغی کمیته امداد کرمان از مرکز 7 هزار و 600 مورد شغل بود که 8 هزار و 600 مورد به بانک‌های عامل استان کرمان معرفی شدند.

وی ابراز داشت: به دلیل اینکه برنامه مشاغل خانگی برای صدور مجوز میان دو دستگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود و با توجه به تأخیری که در این رابطه صورت گرفت، عملاً پرداخت مشاغل ماه بهمن انجام شد.

معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: روزهای پایانی سال بانک‌ها در مورد پرداخت تسهیلات مشکل داشتند که در نتیجه از 38 میلیارد و 291 میلیون ریال با اجرای 2 هزار و 944 طرح از مشاغل خانگی جذب و مابقی در دست اقدام است.

علیزاده با اشاره به اینکه تمام بانک‌های استان کرمان طرف قرارداد هستند، بیان داشت: سقف تسهیلات 5 میلیون تومان است که متناسب با شغل پیشنهادی تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: این مشاغل شامل قالیبافی، کشاورزی، دامداری، شیرینی‌پزی، خیاطی، گلسازی، گلدوزی، آرایشگری و ... است.

علیزاده با اشاره به کسب رتبه اول کمیته امداد کرمان در ایجاد اشتغال در استان کرمان بیان داشت: سال جاری اشتغال مددجویان شهرهای زیر 20 هزار نفر به کمیته امداد امام خمینی (ره) واگذار می‌شود و کاری بسیار سنگین است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه کاریابی سال 90 مأموریت ما از مرکز یک هزار مورد بود که یک هزار و 505 مورد محقق شد.

علیزاده با اشاره به اینکه سه محور کاری کمیته امداد در زمینه اشتغال، کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی است، عنوان کرد: در زمینه کارانگیزی با 143 درصد رشد نسبت به مأموریت ابلاغی رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

وی از همکاری دبیرخانه کار گروه اشتغال، استاندار کرمان و مدیران عامل بانک‌های استان در اجرای برنامه‌های اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) تقدیر کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول