اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 14 شهرداری اصفهان:

روزانه 60 تن زباله در منطقه 14 جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 14 شهرداری اصفهان گفت: روزانه 60 تن زباله در منطقه 14 شهرداری اصفهان جمع‌آوری می‌شود که 6.5 تن آن بازیافت است.

روزانه 60 تن زباله در منطقه 14 جمع‌آوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد باقر کلاهدوزان ظهر امروز در جشن شهروندی منطقه 14 شهرداری اصفهان با بیان اینکه در این منطقه روزانه 60 تن زباله جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: از 60 تن زباله روزانه اکنون 6.5 تن بازیافت در محله‌‌های منطقه 14 جمع‌آوری می‌شود.

وی با تاکید به اینکه اگر شهروندان این منطقه مواد بازیافتی را تفکیک کنند این مواد بازیافتی کاهش می‌یابد، افزود: هر چند هنوز فرهنگ مردم این منطقه از اصفهان که از نقاط محروم هستند بالا نیست، اما اگر بیشتر رعایت کنند حداقل شش تن از 60 تن زباله سریع‌تر جدا سازی می‌شود.

شهردار منطقه 14 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه روزهای 31 شش ماه اول سال زباله جمع‌آوری نمی‌شود، تصریح کرد: با تفکیک زباله توسط شهروندان این منطقه 10 درصد کاهش جمع‌آوری زباله و جداسازی و 150  میلیون تومان صرفه‌جویی ریالی صورت می‌گیرد که با این اعتبار می‌توان برای مردم این منطقه یک پارک احداث کرد.

وی ادامه داد: وقتی جداسازی به خوبی انجام گیرد تفکیک آن برای شهرداری راحت‌تر و به زودی برای مراحل  بعدی دفن زباله و پسماند به گردنه زینل اصفهان منتقل می‌شود.

کلاهدوزان یکی از اهداف این شهرداری را در سال 91 کاهش بازیافت دانست و بیان داشت: در نظر داریم شش تن مواد بازیافتی را به حداقل دو تا سه تن بازیافت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های این منطقه در سال جاری افزود: احداث خیابان‌های 14 متری حاشیه شهرک یاس، گل رز و ادامه خیابان ابوریحان از مهم‌ترین پروژه‌های سال جاری است.

شهرداری منطقه 14 همچنین پیاده‌رو سازی و ساماندهی پیاده‌رو خیابان آیت الله غفاری در سال جاری را از جمله پروژه‌های مورد پیگیری مردم منطقه 14 دانست که در سال جاری انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول