اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای رفع اختلاف اراضی مورد بحث رخ داد

امضای تفاهمنامه مشترک از سوی اوقاف با منابع طبیعی ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر از امضای تفاهمنامه مشترک بین اوقاف و منابع طبیعی برای رفع اختلاف اراضی مورد بحث خبر داد.

امضای تفاهمنامه مشترک از سوی اوقاف با منابع طبیعی ملایر

حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه 63.5 درصد شهر ملایر موقوفه است، اظهار کرد: از جمله قسمت‌هایی که مورد اختلاف اوقاف و منابع طبیعی این شهرستان بود، شهرک ولیعصر است که بر اساس این اختلاف نیز سال‌های سال علیه هم شکایت‌هایی ارائه کرده‌اند و پرونده‌های قطوری در دادگاه دارند.

وی به امضای تفاهمنامه مشترک با منابع طبیعی برای رفع اختلافات اراضی مورد بحث اشاره کرد و افزود: این تفاهمنامه بین رؤسای دو سازمان به امضا رسید که روند خوبی داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه عملکرد شهرستان ملایر در بحث اجرای این تفاهمنامه مورد تقدیر و تشکر سازمان اوقاف نیز قرار گرفت، عنوان کرد: بر اساس این تفاهمنامه روسای دو اداره اوقاف و منابع طبیعی در سطح شهرستان همه اراضی پلاک 2043 را در واقع مورد بازرسی قرار داده و خط مرزی بین دو دستگاه نیز کشیده شد.

وی افزود: بر اساس نقشه اولیه اراضی پلاک 2043 که هنوز اصلاحیه کامل نخورده بود، حدود 831 هکتار سهم منابع طبیعی شد و 834 هکتار نیز سهم اوقاف شهرستان ملایر شد.

زین‌العابدینی تصریح کرد: قرار بر این شده که مواردی که حکم قطعی زمین با اوقاف و یا منابع طبیعی است نیز جزو مستثنیات حساب شود که بر اساس اصلاحیه‌هایی که این سند خورد این درصدها مقدار کمی تغییر پیدا کرد.

وی، کم شدن طرح دعوی در دادگاه‌ها توسط منابع طبیعی و اوقاف را از ثمرات امضای این تفاهمنامه قلمداد کرد و گفت: بر اساس اختلافاتی که وجود داشت همواره شکایت‌هایی را منابع طبیعی علیه مستأجرین ما داشت و شکایاتی نیز از طرف اوقاف علیه منابع طبیعی در دادگستری طرح می‌شد اما بر اساس توافقات دو دستگاه استرداد دعوا شده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با سیاست سازمان اوقاف مبنی بر احیای موقوفات نیز بیان کرد: هدف بر احیا و سرمایه‌گذاری درآمد موقوفات برای خود آنها است.

وی افزود: بر این اساس سازمان دستورالعملی صادر کرد که ادارات شهرستان موظف هستند از درآمد موقوفات برای موقوفات سرمایه‌گذاری کنند که شهرستان ملایر روند رو به رشدی در این زمینه داشته و دارد.

زین‌العابدینی در ارتباط با پروژه‌های عمرانی شهرستان ملایر نیز تصریح کرد: مجموعه ورزشی آبی ملایر از جمله پروژه‌ها است که شامل استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سونا، جکوزی، حمام سنتی، کافی شاپ، سالن بدنسازی، سالن تیراندازی، سالن کشتی و ... است که در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار متر مربع شروع به کار کرده که تا در حال حاضر حدود 95 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به پروژه‌های مجتمع زوج‌های جوان، پاساژ فدک، مجموعه تجاری مسکونی پیوند، فروشگاه زنجیره‌ای در 800 متر مربع، تالار رستوران 800 متر مربع، یادآور شد: هدف ما در اوقاف ملایر بر این بود که از مشارکت فکری و یا عملیاتی مردم در پروژه‌های اوقاف بهره گرفته شود که در همین راستا نیز بحث نامگذاری استخر را به مسابقه مردمی واگذار کردیم که به بهترین نام که متناسب با مذهب و ملیت ما باشد در روز افتتاحیه هدیه‌ای اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول