اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی خبر داد

وجود 800 گونه گیاهی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی دارای 800 گونه گیاهی با ارزش است، گفت: محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان خراسان‌جنوبی جنبه ملی دارد.

وجود 800 گونه گیاهی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی، غلامرضا هادربادی در نشست مشترک بین محققان بخش‌های تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران با مسئولان سازمان جهادکشاورزی اظهار داشت: این جلسه به منظور بررسی زمینه‌های همکاری پژوهشی بین سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی و پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران برگزار شد.

وی گفت: این استان دارای رتبه نخست تولید زرشک و عناب، رتبه دوم تولید زعفران، رتبه پنجم تولید گل نرگس و رتبه دوم تولید پنبه در کشور بوده و 800 گونه گیاهی را دارا است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی دستاوردهای پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران را حائز اهمیت دانست.

هادربادی خاطرنشان کرد: امید است بتوانیم با این مجموعه همکاری تنگاتنگ داشته باشیم و از توانمندی‌های پژوهشکده در مورد فناوری‌های نوین نانو و بیو و تولید کودهای بیولوژیک استفاده کنیم.

وی خواستار بازدید گروهی از کارشناسان سازمان و تشکل‌های بخش کشاورزی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران، برگزاری دوره‌های آموزشی پس از بازدید از پژوهشکده و ثبت مالکیت و شناسایی مولکولی محصولات کشاورزی مزیت‌دار استان شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: در استان خراسان‌جنوبی 606 هزار هکتار جنگل وجود دارد به طور مثال در شهرستان نهبندان 55 هزار هکتار جنگل نیمه انبوه وجود دارد لذا تکثیر گونه‌های نایاب مانند بنه می‌تواند زمینه همکاری دیگر با پژوهشکده باشد.

هادربادی در مورد بحث آفات گیاهی گفت: با توجه به خشکسالی‌های 13 ساله در استان و هجوم آفات به بخش‌های زراعی و باغی استان هنوز معضل آفت کرم خراط به طور کامل در استان حل نشده است و این موضوع نیز می‌تواند یکی دیگر از زمینه‌های همکاری با پژوهشکده باشد.

انتهای پیام/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول