اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف ارتقای ارزش‌های معنوی و فرهنگی

نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب در آبیک برگزار شد

خبرگزاری فارس: نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب با هدف توسعه و ترویج ارزش‌های معنوی، هویت دینی، فرهنگی و ملی در شهرستان آبیک برگزار شد.

نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب در آبیک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، محمد‌حسین نصیری عصر امروز د‌ر مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک که د‌ر سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب د‌ر راستای اجرایی شدن طرح ارتقای اجتماعی و ایجاد نشاط د‌ر بین خانواده‌ها به ویژه نسل جوان به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره هنرمندان کانون‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک برنامه‌های فرهنگی و هنری را د‌ر دستور کار دارند، افزود: هنرمندان با تلفیق هنر و ارزش‌های معنوی حضرت زهرا (س) که مظهر تجلی بی‌نهایت هنر در خلقت خداوند متعال است، هنرهای خود را در این جشنواره به معرض نمایش می‌گذارند.

این مسئول ادامه داد: نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب بعد معنوی و ریشه کهن ایرانی و اسلامی دارد.

دبیر نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: آن چیزی که توانسته به طور ظاهر، جشنواره را معطر کند گل محمدی است که با وجود حضرت زهرا (س) که مانند عطری خوشبو از وجود مبارک پیامبر اسلام (ص) خلق شدند تناسب نهفته و ویژه‌ای دارد.

نصیری اذعان کرد: هنر ابزاری برا‌ی ارتباط با مخاطب است، لذا هنرمندان باید با خلق آثاری زیبا، معنوی و جذاب مردم را به سمت هنرهای خود سوق دهند.

وی اضافه کرد: در زمینه مسابقه شعر د‌ر دو موضوع بزرگداشت روز و مقام زن و مسابقه عکس با موضوعات طبیعت و حجاب با عنوان "زن در آیینه تصویر" 150 اثر از   10 استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در روز اختتامیه ا‌ز هنرمندان برتر این جشنواره تجلیل می‌شود.

گلاب‌گیری به طور زنده از سوی شرکت گلستان مهدی‌، فروش گیاهان دارویی، برپایی نمایشگاه عکس آثار و بناهای تاریخی شهرستان کاشان از سوی 12 عکاس آبیکی با 40 اثر، ورک‌شاپ عکاسی همراه با کارگاه نقد و بررسی،اجرای موسیقی سنتی به طور زنده، قرائت شعر ا‌ز سوی شاعران، برگزاری نقاشی کودک با موضوعات مادر و گل، اهدای جوایز، برپایی نمایشگاه طراحی نیگوراتیو‌، برگزاری کارگاه طراحی پرتره  و نقد و بررسی آثار، برگزاری جشنواره قرآن، مسابقه اذان و قرآن، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی و لوازم موسیقی و معرفی سازها‌، تواشیح، دکلمه‌خوانی نهج‌البلاغه، نمایشگاه خوشنویسی و اجرای همزمان بداهه‌نویسی با مراسم شعرخوانی، عرضه لوازم خوشنویسی، اجرای نمایش تئاتر خیابانی، نمایش طنز، نمایش مرشد و پهلوانی، نمایش عروسکی ویژه کودکان و اجرای نمایش آیینی سنتی و سیاه‌بازی و اجرای نمایش میدانی‌ مراسم شعر‌خوانی با حضور شاعران برجسته کشور، پخش فیلم‌های تولیدی کانون سینمای جوان و برگزاری کنسرت‌های گروهی از جمله برنامه‌هایی است که از امروز به مدت چهار روز در نخستین جشنواره سراسری هنر و گلاب شهرستان آبیک برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول