اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بحران‌های ارزی

گرانی کاغذ تنها دلیل بالا رفتن قیمت کتاب نیست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان گفت: وجود بحران‌های ارزی در بخش فرهنگی نیز تأثیرگذار بوده و گرانی کاغذ تنها دلیل بالا رفتن قیمت کتاب نیست.

گرانی کاغذ تنها دلیل بالا رفتن قیمت کتاب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهرانگیز بیدمشکی یک‌شنبه شب در نشست انجمن ناشران استان اصفهان اظهار داشت: پیش از اینکه دولت یارانه کاغذ را بردارد بر این قضیه که در کشور سه کارخانه تولید کاغذ وجود ندارد، واقف بوده است.

وی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی ناشران در شهرستان‌ها همیشه پایین‌تر است، تصریح کرد: با افزایش قیمت کاغذ در این چند ماه اخیر، میزان نقدینگی ناشران به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران استان اصفهان ادامه داد: تنها کاغذ مشکل اصلی ناشران نیست و کاهش میزان نقدینگی در دیگر بخش‌ها مانند چاپ و زینک نیز تأثیر می‌گذارد.

این مسئول تاکید کرد: دولت باید یک راه کوتاه‌مدت را برای رفع مشکل‌های موجود در صنعت نشر در نظر بگیرد و زمانی که یارانه به خواننده منتقل شد، حمایت‌های خود از ناشران را افزایش دهد.

بیدمشکی با قبول اینکه شاید در گذشته عده‌ای از افراد بدون اینکه چاپ کتاب داشتند، به صورت غیرحرفه‌ای از کاغذ استفاده می‌کردند، بیان داشت: زمانی کاغذ در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گرفت و هر انتشاراتی بر حسب نیاز به صورت نقد آن را خریداری می‌کرد.

وی متذکر شد: اما با شرایط کنونی که توزیع کاغذ به دست واسطه‌گران است، علاوه بر ثابت نبودن قیمت، بی‌عدالتی بسیاری در نحوه توزیع نیز مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول