اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2 هفته آینده صورت می‌گیرد

افتتاح نخستین کتابخانه شبانه‌روزی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی از افتتاح نخستین کتابخانه شبانه‌روزی در مرکز استان طی دو هفته آینده خبر داد.

افتتاح نخستین کتابخانه شبانه‌روزی خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در سال 89 تعداد 23 انجمن کتابخانه عمومی فعال در سطح استان وجود داشته و این میزان در سال 90 به تعداد 26 انجمن فعال رسیده است.

وی تصریح کرد: انجمن کتابخانه شهرستان‌های فردوس، خضری و آرین‌شهر جزو سه انجمن فعال از نظر کیفیت جلسات در سطح استان بوده که در این زمینه باید از آنان تجلیل شود.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی از برگزاری همایش اعضای انجمن فعال کتابخانه‌‌های استان طی هفته‌های آینده خبر داد و گفت: این همایش از مصوبات جلسه قبل انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوده که امید است با همکاری اعضای انجمن این همایش برگزار شود.

قریب، راه‌‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مراکز پرجمعیت از قبیل فرودگاه و ایستگاه‌های اتوبوس را از دیگر مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و گفت: این امر می‌تواند در راستای افزایش مطالعه شهروندان موثر باشد.

وی تعداد کتابخانه‌‌های شهری استان در سال 89 را 28 مورد عنوان کرد و افزود: این میزان در سال 90 به تعداد 31 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان‌جنوبی تعداد کتابخانه‌های مشارکتی سطح استان در سال 89 را 6 مورد دانست و ادامه داد: این میزان کتابخانه مشارکتی در سال 90 به تعداد هفت مورد رسیده است.

قریب تعداد کتابخانه‌های روستایی را در سال 89 دو مورد و در سال 90 سه مورد دانست.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه از سال 86 تاکنون در مجموعه آموزش و پرورش فعالیت‌های خوبی در بعد کتاب‌خوانی صورت گرفته است، افزود: سرانه کتاب در آموزش و پرورش 9.5 جلد به ازای هر دانش‌آموز است.

علیرضا موسوی‌نژاد از برگزاری مسابقه داستانک‌نویسی دانش‌آموزان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای تشویق دانش آموزان در این زمینه چاپ کتاب را انجام دادیم.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول