اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

زیرساخت‌های الکترونیکی در کتابخانه‌های اردبیل برقرار است

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: تمام زیرساخت‌های حوزه الکترونیکی در کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل مهیا شده است.

زیرساخت‌های الکترونیکی در کتابخانه‌های اردبیل برقرار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: اغلب کتابخانه‌های عمومی در این استان مجهز به سیستم رایانه و اینترنت پرسرعت است به طوری که توسعه فضاهای مجازی و اینترنتی از اهم برنامه‌های این اداره کل به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در این زمینه برنامه‌ها و اهداف امسال نیز به صورت جدی پیگیری می‌شود تصریح کرد: ما معتقدیم کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل باید به پیشرفته‌ترین تجهیزات و امکاناتی مجهز باشد تا حتی مطالعه و دریافت و تحویل و عضویت در کتابخانه‌ها به شکل آنلاین و الکترونیکی اتفاق بیفتد.

این مسئول با یادآوری اینکه اعضای کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در یک سال اخیر به دو برابر افزایش یافته است خاطرنشان کرد: کتابداران به عنوان سفیران فرهنگی و مشاوران امین در توسعه و ترویج کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه مفید نقش بسزایی دارند.

فرهمند امین گفت: اواخر سال 89 تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان31 هزار نفر بود که با اتخاذ تدابیر لازم و تلاش خادمان عرصه فرهنگ مکتوب اعم از کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان این تعداد به بیش از 70 هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: هم اکنون در تمام شاخص‌های سنجش کتابخانه‌ای شاهد رشد بیش از 50 درصدی در کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تعداد کتب به امانت داده شده را بیش از 800 هزار عنوان در موضوعات مختلف ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد 600 هزار عنوان برای استفاده در خارج از کتابخانه و بیش از 200 هزار عنوان در داخل سالن‌های مطالعه مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

فرهمندامین تامین زیرساخت‌های الکترونیکی و توسعه فضاهای مجازی و اینترنتی را از دیگر اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در سال آینده اعلام کرد.

وی ادامه داد: فضاهای اینترنتی در کتابخانه‌های عمومی استان به شدت در حال گسترش است و بیشتر کتابخانه‌ها به اینترنت پرسرعت و نرم‌افزار‌های نمایه مقالات و نشریات مجهز شده‌اند.

وی همچنین راه‌اندازی اتوماسیون اداری را از نقاط قوت کتابخانه دانست و افزود: تمام مکاتبات اداری این اداره کل با کتابخانه‌های شهرستان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم متناسب با رشد فناوری‌های الکترونیکی برای به روز کردن خدمات کتابخانه‌ای استفاده کنیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول