اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی خبر داد

استقبال مردم خراسان‌شمالی از نخستین کتابخانه شبانه‌روزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: مردم از نخستین کتابخانه شبانه‌روزی این استان در بجنورد استقبال چشمگیری کردند.

استقبال مردم خراسان‌شمالی از نخستین کتابخانه شبانه‌روزی

علی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:‌ مردم به ویژه دانشجویان، دانش‌آموزان و نخبگان با ارسال پیام‌های مختلف از این اقدام کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی قدردانی کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی نخستین کتابخانه شبانه روزی خراسان‌شمالی در کتابخانه دهخدای بجنورد کار مشکلی بود، تصریح کرد: هم اکنون این کتابخانه در قالب چهار شیفت برای فعالیت به صورت شبانه روزی اداره می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: برخی خدمات برای تقویت و توسعه نخستین کتابخانه عمومی خراسان‌شمالی نیز از سوی کتابخانه در حال انجام بوده که متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در خراسان‌شمالی گفت: دنیا در حال تغییر و تحول است و قطعاً استفاده از فناوری‌ها، تکنولوژی‌ها و به ویژه رسانه‌های دیجیتالی امر خطیری است چرا که در اثربخشی و کارآیی فعالیت‌ها و تسریع و تسهیل خدمات بسیار موثر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی اظهار داشت: توسعه امکانات الکترونیک و دیجیتال در فعالیت‌های فرهنگی از الزامات ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود که در کتابخانه‌های عمومی هم به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در کارکردهای فضای مجازی و تسخیر این فضاها باید همت بیشتری داشته باشیم چرا که این فضاها که اغلب از سوی کارشناسان سایبری غربی طراحی شده فاقد پشتوانه فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است و ما می‌توانیم در فضای مجازی مبتنی بر فرهنگ و ارزش‌های اسلامی تغییر کارکرد داشته باشیم.

رحیمی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی پدیده اینترنت و شبکه‌های مجازی باعث شده که ما حضوری جدی و جهاد گونه در این زمینه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه فرصتی برای تقویت جبهه فرهنگی است، گفت: فضای مجازی به صورت لحظه‌ای در حال تغییر و تحول است و برای مقابله با آسیب و پیامدهای آن ما باید برنامه داشته باشیم.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول