اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تقدیر وزیر بهداشت از اورژانس قم در کاهش میزان مرگ و میر حوادث جاده‌ای

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از اورژانس 115 قم به دلیل تلاش در زمینه کاهش میزان تلفات جرحی و جانی حوادث رانندگی تجلیل کرد.

تقدیر وزیر بهداشت از اورژانس قم در کاهش میزان مرگ و میر حوادث جاده‌ای

به گزارش خبرگزاری فارس از قم استان قم در ایام نوروز امسال توانست در زمینه کاهش تلفات و مرگ و میر جاده‌ای نسبت به دیگر استان‌ها موفق‌تر عمل کرده و رکورد کاهش 30 درصدی میزان مرگ و میر جاده‌ای را به ثبت برساند.

اورژانس استان قم در ایام طرح نوروزی سال جاری نسبت به انجام 741 ماموریت شهری و 224 ماموریت جاده‌ای اقدام کرد.

در ماموریت‌های شهری اورژانس قم 253 نفر و در ماموریت‌های جاده‌ای 95 نفر از مجروحان به صورت سرپایی مداوا شده و همچنین توسط اورژانس قم 833 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.

همچنین در ایام نوروز امسال به دلیل تجهیز آمبولانس‌های اورژانس به آی سی یو، تعداد تلفات ناشی از تصادفات از 28 نفر در سال گذشته به 9 نفر رسید.

بر همین اساس در دومین مراسم گرامیداشت دهه ایمنی جاده‌ای که با حضور مسئولان وزارت بهداشت و پلیس راه کشور به میزبانی اورژانس 115 کشور برگزار شد، از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم به دلیل تلاش در زمینه ارتقای همکاری‌های بین بخشی و ایفای نقش مؤثر در راستای کاهش میزان تلفات جرحی و جانی حوادث رانندگی در سال 90 تجلیل شد.

در این مراسم قم در ردیف سه استان برتر در بخش کاهش میزان تلفات حوادث رانندگی معرفی شد و علاوه بر تقدیر از دکتر محمدجواد باقری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم، از مدیر کل راه و شهرسازی، فرمانده پلیس راه و معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر استان با اهداء لوح تجلیل شد.

مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیکی در سال 90 نسبت به سال 89، 14 درصد کاهش داشته و از 23 هزار مرگ در سال 89 به 20 هزار مرگ در سال 90 رسیده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول