اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

نخستین کتابخانه عمومی شبانه‌روزی خوزستان فعال شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از آغاز فعالیت نخستین کتابخانه عمومی شبانه‌روزی خوزستان در اهواز خبر داد.

نخستین کتابخانه عمومی شبانه‌روزی خوزستان فعال شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخا‌نه‌های خوزستان لفته منصوری اظهار کرد: پس از تصویب طرح شبانه‌روزی شدن کتابخانه عمومی شهید رجایی اهواز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی اهواز  و به منظور جلب رضایت اعضا و مراجعان کتابخانه‌های عمومی و به منظور استفاده حداکثری محققان، دانش‌آموزان، دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان این کتابخانه به صورت شبانه‌روزی و حتی در روزهای تعطیل به ارائه خدمات به مراجعان می‌پردازد.

وی افزود: این کتابخانه شبانه‌روزی با هدف پاسخ‌گویی به نیازهای مطالعاتی جامعه و ایجاد فضایی جدید و شبانه‌روزی برای محققان و اندیشمندان به ویژه در مرکز استان، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه مفید، افزایش خدمات‌دهی به هم‌شهریان و افرادی که در ساعات معمول فرصت استفاده از کتابخانه را ندارند و یا به دلیل شرایط خاص متقاضی استفاده در مدت زمان بیش‌تری از ساعت کاری کتابخانه هستند راه‌اندازی شده و به صورت شبانه‌روزی آماده ارایه خدمات به مراجعه‌کنندگان است.

منصوری، با بیان این که چند روز پس از شروع این طرح بالغ بر 80 نفر به عضویت شیفت شب درآمده‌اند، گفت: متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام و ارایه مدارک مورد نیاز در کتابخانه مزبور عضو و از خدمات آن در 24 ساعت شبانه‌روز بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: این کتابخانه، که از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های عمومی استان است، در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر مربع و زیربنای 950 متر مربع ساخته شده است و در حال حاضر 11 هزار عضو فعال دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: این کتابخانه دارای بخش‌های مختلفی از قبیل مخزن، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، دیداری و شنیداری، محققان، کافی‌نت، نشریات، سالن مطالعه، نمازخانه و... است.

او یادآور شد: کتابخانه عمومی شهید رجایی با 36 هزار و 712 جلد کتاب، که مرتباً در حال افزایش است، آماده ارائه خدمات به مراجعان است.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول