اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هشدار داد

سرگذشت ببر مازندرانی در انتظار تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت عدم حفاظت صحیح از محیط زیست این استان و تداوم وضع موجود پوشش گیاهی این استان نیز به سرنوشت انقراض گونه شیر ایرانی و ببر مازندران گرفتار خواهد شد.

سرگذشت ببر مازندرانی در انتظار تنوع زیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سعید یوسف پور بعدازظهر امروز در همایش تنوع زیستی با محوریت توسعه پایدار در این استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هشتم تنوع زیستی کشور در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وی افزود: استان چهارمحال و بختیاری به لحاظ تنوع زیستی دارای گونه‌های گیاهی بسیاری است که این ظرفیت می‌طلبد تا برنامه‌ریزی مناسبی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت موجود صورت بگیرد.

یوسف پور با اشاره به تنوع اقلیمی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: بر اساس نظرات کارشناسان 13 تنوع اقلیمی در سطح جهان وجود دارد که استان چهارمحال و بختیاری به عنوان یک استان استثنا 11 نوع از تنوع اقلیمی جهان را در خود جای داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از شناسایی یک هزار و 100 گونه گیاهی در این استان خبر داد و گفت: حفاظت از این سرمایه ارزشمند در استان تاکنون آنگونه که شایسته باشد صورت نگرفته است، به طوری که بخشی از تنوع پوشش گیاهی این استان در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم وضع موجود پوشش گیاهی این استان نیز به سرنوشت انقراض گونه شیر ایرانی و ببر مازندران گرفتار خواهد شد.

یوسف پور بر ضرورت تأکید بر حفاظت از تنوع زیستی این استان تأکید کرد و گفت: تنوع زیستی استان چهارمحال و بختیاری برابر با تنوع زیستی 70 کشور دنیا برآورد شده است.

وی فرهنگ سازی را از مهم‌‍ترین رویکردهای این سازمان در سال‌‍جاری برشمرد و گفت: در این استان نقش دانشگاه و دانشجویان در راستای فرهنگ سازی محیط زیست بسیار تأثیر گذار است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: تنوع زیستی منبعی موثر در راستای تأمین سلامتی اکوتوریسم این استان است.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول