اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان استانی

ساختمان کلانتری ناغان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان کلانتری ناغان با حضور فرماندار شهرستان کیار، مدیرکل فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری و فرماندهی نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری امروز به بهره‌برداری رسید.

ساختمان کلانتری ناغان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری عصر امروز در این مراسم، اظهار داشت: برای ساخت این کلانتری اعتباری افزون بر 3 میلیارد ریال هزینه شده است.

علی علیخانی زیربنای این کلانتری را 580 متر مربع اعلام و افزود: اتاق فرماندهی، اتاق افسر نگهبان، اسلحه خانه، بازداشتگاه خواهران و برادران از جمله بخش‌های این ساختمان است.

وی بر ضرورت استانداردسازی صنعت ساختمان تأکید کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور ما روی گسل‌ قرار دارد، تدوین استاندارد ساختمان با هدف عمر مفید بنا، از جمله مواردی است که باید با جدیت پیگیری شود.

علیخانی با بیان اینکه تدوین استاندارد جامع در تمامی زمینه‌های صنعت ساختمان و اجرای صحیح آن می‌تواند باعث ارتقای عمر مفید ساختمان‌ها شود، تصریح‌کرد: استاندارد خانه‌سازی در استان باید اجباری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در ادامه همچنین بر ضرورت بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأکید کرد و گفت: در میان مولفه‎های مصرف انرژی در ساختمان، سیستم‎های گرمایشی که عمدتا از سوخت‎های فسیلی استفاده می‎کنند و از جمله مصرف کنندگان عمده انرژی هستند، از اهمیت ویژه‎ای برخوردار می باشند، چرا که 70 درصد از گاز طبیعی مصرفی کشور به گرمایش ساختمان اختصاص می‎یابد. وی ادامه داد: توجه به عوامل گوناگونی که در میزان مصرف انرژی گرمایشی ساختمان نقش دارند، تاثیر فراوانی در ارائه راهکارهای صرفه‎جویی در بخش ساختمان و کاهش مصرف انرژی در این بخش دارند.

علیخانی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در میان تمامی پارامترهای تاثیرگذار، بکارگیری تجهیزات با ظرفیت مناسب، بهره‌وری بالا و همچنین کنترل سامانه های گرمایشی از عوامل موثر در میزان مصرف انرژی گرمایشی در ساختمان محسوب می‎شوند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول