اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

رشد 85 درصدی اعزام مبلغان دینی به چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و اعزام روحانیون و مبلغان دینی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مساجد در این مدت به طور میانگین 85 درصد رشد یافته است.

رشد 85 درصدی اعزام مبلغان دینی به چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی عصر امروز در دیدار با روحانیان این استان با اشاره به رشد دو برابری تعداد خانه‌های عالم چهارمحال و بختیاری در دوران دولت نهم و دهم اشاره و اظهار داشت: در سال 84 تنها 44 باب خانه عالم در این استان موجود بود که در سال گذشته این تعداد به 92 باب افزایش یافت.

وی با اشاره به جایگاه خانه‌های عالم و اهمیت جانمایی دقیق و ضرورت ساماندهی آنها، گفت: خانه‌های عالم بستر ساز حضور روحانیون و مبلغین در مناطق محروم به شمار می‌رود و به دلیل این جایگاه مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

اروجی افزود: استقبال مردم و مساعدت و مشارکت آنها در احداث خانه‌های عالم نشان می‌دهد که این فعالیت از مردمی‌ترین و ضروری‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در سطح جامعه است و باید در سال جهاد اقتصادی توجه به این مهم در اولویت برنامه‌های ادارات قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اهمیت مسجد و کانون‌های فرهنگی و لزوم توسعه آنها یادآور شد: داشتن جامعه‎ای سالم و پویا نیاز به فرهنگ غنی و سالم دارد که باید فعالیت‌های این بخش بیشتر در مساجد و کانون‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هم زمان با صدمین سفر استانی هیئت دولت، نمایشگاهی از خدمات انجام شده و دستاوردهای سفر رئیس جمهور به چهارمحال و بختیاری در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برپا شده است، گفت: در این نمایشگاه بخشی از فعالیت‎های فرهنگی و مذهبی تبلیغات اسلامی استان در شش ساله اخیر به نمایش در آمده است.

اروجی، روند افزایش فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در استان را در شش سال گذشته مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تعداد مسابقات قرآنی و دینی، برنامه‌های ترویج و تشویق قرآن آموزی، میزان حمایت‌های انجام شده از آموزش‌های دینی، فرهنگی و هنری، شناسایی، جذب، آموزش و اعزام روحانیون و مبلغان دینی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مساجد در این مدت به طور میانگین 85 درصد رشد یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تأسیس چهار دبیرستان علوم و معارف اسلامی در شهرستان‌های فارسان و بروجن را از دیگر فعالیت‌های مهم فرهنگی انجام شده در استان در دوران دولت نهم و دهم دانست.

وی خاطرنشان کرد:  فعالیت دو اداره شهرستانی این نهاد در چلگرد و شلمزار  نیز در این مدت آغاز شد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول