اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان:

18 میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‎آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان گفت: از زمان تشکیل ستاد احیای زکات تاکنون 18 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات در این استان جمع‎آوری شده است.

18 میلیارد تومان زکات در گلستان جمع‎آوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان عباس حاجی‎اکبری عصر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه زکات اظهار داشت: شرط قبولی نماز پرداخت زکات است و با دستور مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد احیای زکات دبیری این کار به کمیته امداد امام خمینی(ره) واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیای زکات مبلغ جمع‎آوری زکات در گلستان 60 میلیون ریال بوده است اذعان داشت: در سال 1383 که ستاد احیای زکات شکل گرفت این مبلغ به 110 میلیون ریال افزایش یافت و شاهد بودیم که در برخی سال‎ها به بیش از 5 میلیون تومان در سال هم رسیده است.

حاجی‎اکبری با اشاره به اینکه از سال 1383 تاکنون 18 میلیارد و 800 میلیون زکات در گلستان جمع‎آوری شده است تصریح کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده 15 میلیارد برای پروژه‎های عمرانی و 3 میلیارد هم برای طرح‎های حمایتی و کمک به محرومان تخصیص پیدا کرده است.

دبیر ستاد زکات گلستان ساخت مصلی، حوزه علمیه، مسکن برای مددجویان، مجتمع ورزشی، مسجد و ساخت سالن‎های ورزشی را از جمله فعالیت‎های عمرانی برشمرد که ستاد زکات در آنجا فعالیت داشته است.

وی با اشاره به وجود دو مذهب سنی و شیعه در گلستان خاطر نشان کرد: برای ترویج فرهنگ زکات علما نقش مؤثری دارند که در این راستا هم علمای شیعه و هم سنی قدم‎های مؤثری را برداشته‎اند.

حاجی‎اکبری اذعان داشت: جمع‎آوری زکات برای اهل سنت بر اساس فتوای علمای آنها انجام می‎شود و با تشکیل کارگروه اهل سنت پیرامون جمع‎آوری و هزینه زکات تصمیم‎گیران با شورای اهل سنت مشورت می‎کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان یادآور شد: در بخش عاملان و مبلغان زکات نیز هر ساله برای تجلیل از آنها اعزام زکات‎دهندگان را به مشهد، مکه، کربلا و سفرهای زیارتی دیگر داشته‎ایم تا انگیزه خوبی برای فعالیت در این بخش ایجاد شود.

وی یکی از مشکلات جمع‎آوری زکات را در عدم اجرای تفاهم‎نامه‎هایی که با برخی سازمان‎ها عقد می‎شد دانست و متذکر شد: امید داریم با تصویب قانون زکات در مجلس شورای اسلامی این مشکل برطرف شود.

حاجی‎اکبری با اشاره به قانون زکات اذعان داشت: قانون زکات مورد تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان قرار گرفته و توسط رئیس جمهور برای استاندارها ابلاغ شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان بیان داشت: بر اساس این قانون نماینده ولی فقیه در استان‎ها رئیس ستاد و مدیرکمیته امداد امام خمینی به عنوان دبیر ستاد انتخاب شده که مسئولیت جمع‎آوری زکات، تعیین خط مشی و ایجاد هماهنگی بین ستادها و دستگاه‎های ذی‌ربط را بر عهده دارد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول