اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود برگزاری افتتاحیه

پیست دوچرخه‌سواری ثامن هنوز آماده بهره‌برداری نیست

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان‌رضوی گفت: با وجود افتتاح پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ثامن این پیست هنوز آماده بهره‌برداری نیست.

پیست دوچرخه‌سواری ثامن هنوز آماده بهره‌برداری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابوالقاسم باروح، ظهر امروز در نشست خبری افزود: مایه تاسف است که چهار میلیارد تومان برای ساخت این پیست هزینه شده است اما کف‌پوش آن سیمانی است، در حالی که پیست‌های استاندارد دنیا چوبی بوده و این پیست سیمانی برای سلامتی ورزشکاران خطراتی دارد، ضمن اینکه به دلیل اینکه پیست دوچرخه‌سواری مجموعه ثامن مشهد روباز است و با توجه به شرایط جوی، ما تنها در نیمی از سال می‌توانیم از پیست استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شرکت سازنده پیست با اینکه آن را یک بار افتتاح کرده‌اند، هنوز به طور کامل پیست را تحویل اداره‌‌کل ورزش و جوانان نداده است و عملاً هیچ امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در آن وجود ندارد و همه اتاق‌هایش خالی است و نیاز به تکمیل و تجهیز دارد و کار به صورت قطره چکانی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: فضای خوبی در این پیست برای رشد دوچرخه‌سواری تهیه شده است اما چون هنوز به بهره‌برداری نرسیده، ما نمی‌توانیم دائم از آن استفاده کنیم و ورزشکاران ما در روزها و ساعاتی خاص از آن بهره می‌گیرند که این مساله هم با حمایت معاون ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان استان میسر شده و رابطه‌ای است و هنوز ضابطه‌مند و قانونی نشده است.

وی ادامه داد: از اداره‌کل ورزش و جوانان استان می‌خواهم که توجه ویژه نسبت به تکمیل این پیست داشته باشند زیرا موقعیت خوبی برای دوچرخه‌سواری استان است و می‌توان در آن میزبان مسابقات بین‌المللی هم بود.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری در ادامه در ارتباط با برنامه‌های این هیئت در سال 90 تصریح کرد: با اینکه در نیمه اول سال بودجه اختصاص نمی‌یابد، اما با این حال اوج فعالیت‌های ورزشی و به ‌ویژه دوچرخه‌سواری در این مدت است و ما تلاش می‌کنیم منطبق بر برنامه‌های فدراسیون برنامه‌های خود را پیش ببریم که در همین مدت تیم بانوان و هم‌چنین تیم‎های جوانان و نوجوانان استان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند و اکنون نیز در حال برنامه‌ریزی برای آماده‌سازی تیم بزرگ‌سالان استان جهت شرکت در مسابقات قهرمانی کشور هستیم.

باید دوچرخه‌سواری را از جاده‌ها به درون شهر ببریم

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از دوچرخه، گسترش و دوچرخه‌سواری را از جاده‌ها به درون شهر و محلات ببریم، تصریح کرد: ما از ابتدای سال سعی کردیم با برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری در روزهای جمعه در مسیر میدان شریعتی تا انتهای وکیل‌آباد به گسترش دوچرخه‌سواری و فرهنگ استفاده از دوچرخه در شهر کمک کنیم که در هفته گذشته این همایش به مناسبت روز معضل، روز کارگر و روز شورا با همکاری این سه نهاد با حضور 300 دوچرخه‌سوار برگزار شد.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما برای تقویت دوچرخه‌سواری استان گسترش و رشد باشگاه‌هاست که رایزنی‌هایی را با چند نهاد دولتی و خصوصی انجام داده‌ایم و اعلام می‌کنیم که هر کس در این حوزه وارد و سرمایه‌گذاری کند ما حمایتش خواهیم کرد زیرا معتقدیم با رشد باشگاه‌ها خیلی از مشکلات حل و دوچرخه‌سواری پیشرفت می‌کند.

وی ادامه داد: با افزایش تعداد باشگاه‌ها رقابت در میان تیم‌ها ایجاد خواهد شد ضمن اینکه دوچرخه سواران استان می‌توانند در تیم‌های استان خود حضور داشته باشند. که امیدواریم در آینده نزدیک 5 تا 6 باشگاه دوچرخه‌سواری در مشهد راه‌اندازی شود.

150 ایستگاه دوچرخه‌سواری در سطح شهر مشهد فعال هستند

باروح با اشاره به وضعیت ترافیکی شهر مشهد خاطرنشان کرد: 150 ایستگاه دوچرخه‌سواری در سطح شهر فعال هستند اما وضعیت خاص ترافیکی شهر می‌طلبد که سازمان‌های مرتبط از جمله پلیس و سازمان ترافیک شرایطی را به وجود آورند که دوچرخه‌سواری در سطح شهر ایمن شود، ما هم تلاش می‌کنیم فرهنگ استفاده از دوچرخه را گسترش دهیم.

وی افزود: سازمان آموزش و پرورش هم یکی از نهاد‌های موثر در توسعه تمام رشته‌های ورزشی است که ما هم تعامل خوبی با این نهاد و معاونت تازه تاسیس تربیت‌بدنی و تندرستی آن داریم و در تلاشیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و آموزشگاه‌ها استفاده کنیم، ضمن اینکه نهاد‌های زیست‌محیطی و هم‌چنین رسانه‌ها نیز در حوزه فرهنگ‌سازی تاثیر زیادی دارند که باید ما را کمک کنند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان‌رضوی با انتقاد از عملکرد مدیریت هیئت در سال گذشته تصریح کرد: متاسفانه در این سال زیرساخت‌های لازم برای فعالیت مناسب در هیئت ایجاد نشده بود و دوچرخه‌سواری استان از سایر استان‌ها عقب افتاد و حتی در مجمع هیئت که رئیس فدراسیون هم حضور داشت، تعدادی از مدیران قبلی هیئت به رای مجمع احترام نگذاشتند و مسائلی را مطرح کردند که باعث ناراحتی رئیس فدراسیون شد.

در هیئت به دنبال ایجاد آرامش هستم

وی افزود: من در هیئت به دنبال ایجاد آرامش هستم و همه تلاشم را برای نگه داشتن این افراد در مجموعه کردم و حتی از میان منتقدان فردی را نایب رئیس هیئت کردم و به آنها سمت‌هایی دادم اما آنها حاضر به همکاری نبودند و توجهشان به جای کار، معطوف مسائل دیگری بود.

وی ادامه داد: وظیفه ماست که در ورزش و سایر فعالیت‌ها آرامش ایجاد کنیم، این جنجال‌ها سبب لطمه خوردن ورزش می‌شود و جوانان را دلسرد می‌کند، ما به دنبال تعامل و ایجاد آرامش هستیم و همه باید دست به دست هم بدهیم.

باروح با بیان اینکه نمی‌توان به بودجه اندک اداره‌کل ورزش و جوانان اتکا نمود، تصریح کرد: خودمان به دنبال جذب منابع مالی هستیم و باید بودجه‌سازی کنیم و در این راستا اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، ما منتظر کمک دولت و اداره‌کل ورزش و جوانان نیستیم و هیئت‌های شهرستانی ما هم منتظر ما نباشد، گر چه ما به آنها کمک خواهیم کرد اما بهتر است که خودشان با نهاد‌های مختلف رایزنی کرده و از هر که می‌تواند کمک کند کمک بگیرند.

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان‌رضوی در ارتباط با برنامه‌های هیئت در تابستان و دوران اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: در تابستان هم برنامه همایش‌های هفتگی ما ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری می‌توانند از این همایش‌های همگانی استفاده کنند.

وی افزود: زمانی که فرمانده نیروی انتظامی نیشابور بودم برای نخستین بار یک کیلومتر از خیابان‌های شهر را برای برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری سرعت بستم، این چنین کارهایی شدنی است و می‌تواند تاثیرگذار باشد و همه شهرستان‌ها و مسئولان آنها باید اهتمام جدی به امر ورزش داشته باشند تا بتوانیم تهدید‌هایی که جوانانمان در معرض آنها هستند را به فرصت تبدیل کنیم.

همیشه منتظریم که یک مقام امنیتی با برگزاری مسابقات مخالفت کند

وی ادامه داد: این‌گونه مسابقات و رقابت‌های دیگر را نباید با نگاه امنیتی دید، در خیلی از کشور‌ها برای این‌گونه همایش‌ها همه نهادها کمک می‌کنند، ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم، برای برگزاری همایش‌ها و مسابقات همیشه منتظریم که یک مقام امنیتی با برگزاری آنها مخالفت کند، ما می‌توانیم پدیده‌های امنیتی را غیر امنیتی کرده و به فرصت تبدیل کنیم و این حرکت‌ها می‌تواند بازتاب دهنده امنیت موجود در کشور به همه دنیا باشد و از فرمانداران و مسئولان شوراهای تامین می‌خواهم که کمک کنند.

باروح در ادامه در پاسخ به سوالی در ارتباط با گرانی دوچرخه و تاثیر آن در دوری مردم از استفاده از این وسیله به صورت همگانی گفت: گرانی دوچرخه مربوط به مسائل تجاری و صنعت است، گر چه بخش عظیمی از دوچرخه‌های موجود وارداتی هستند و برای این بخش دولت و وزارت ورزش و جوانان باید برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری کنند تا هزینه تولید و یا واردات دوچرخه کم‌تر شده و مردم بتوانند راحت آن را خریداری کنند.

کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان را باید احیا کرد

وی افزود: کارخانه دوچرخه‌سازی قوچان مدتی است که غیر فعال است و باید تلاش کرد تا این کارخانه احیا شود و باید به دنبال این رفت که چرا صنعت دوچرخه‌سازی ما با رکود مواجه شده است.

شرایط و زیرساخت دوچرخه‌سواری بانوان در شهر فراهم نیست

رئیس هیئت دوچرخه‌سواری استان خراسان‌رضوی در ارتباط با دوچرخه‌سواری بانوان در شهر نیز تصریح کرد: در شرایط فعلی نمی‌توانیم اجازه چنین کاری را بدهیم زیرا امکانات، شرایط و زیرساخت آن فراهم نیست اما به دنبال ایجاد فضاهایی مناسب برای دوچرخه‌سواری بانوان هستیم از جمله ایجاد فضا در بوستان ویژه بانوان ضمن اینکه پیست دوچرخه‌سواری ثامن را سه روز در هفته در اختیار بانوان قرار داده‌ایم.

وی افزود: مجموعه ورزشی ثامن با وجود صدها هکتار زمین دارای ظرفیت فراوانی است که باید از آن استفاده شود، اما اکنون تنها در روزهای جمعه از آن استفاده می‌شود و برای ورزش استان ما این مساله خوب نیست که شاید در ماه حتی یک مسابقه هم در آن برگزار نمی‌شود و حتی استادیوم فوتبال آن بیکار است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول