اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوثر:

زمینه تحلیل واقعه سوم خرداد در مدارس فراهم شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان کوثر خواستار ایجاد زمینه مساعد برای تبیین و تحلیل واقعه مهم سوم خرداد در مدارس شد.

زمینه تحلیل واقعه سوم خرداد در مدارس فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدسعدالله رئیس‌ساداتی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد در کوثر اظهار داشت: سوم خرداد نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی بود به طوری که فتح خرمشهر در سوم خرداد معجزه‌ای الهی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس زمینه‌ای را فراهم کرد تا ملت ایران و همه جهانیان در این جنگ دست غیبی الهی را شاهد باشند و این امر نشان داد که خدا با صالحان است.

فرماندار کوثر ادامه داد: سوم خرداد حماسه ماندگار دوران دفاع مقدس است و این حماسه باید به خوبی برای جوانان تبیین شود زیرا این روز برگ زرینی در دفاع مقدس است.

وی تغییر توازن سیاسی نظامی به سود ایران، به دست گرفتن ابتکار عمل توسط نیروهای ایرانی، تقویت روحیه مردم ایران، تقویت روحیه شهادت طلبی، بازگشت امنیت برای مناطق جنوب، افزایش هماهنگی بین نیروهای ایرانی، تقویت توان نظامی ایران و فراهم شدن زمینه شکست سیاسی و نظامی عراق را از مهم‌ترین دستاوردهای این دوران ذکر کرد.

این مسئول ادامه داد: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) است و حماسه فتح خرمشهر، ظهور اندیشه جدید و تفکر برتر مدیریت نوین نظامی حضرت امام خمینی (ره) در پرتو حمایت‌های الهی را به جهانیان به نمایش گذاشت.

وی در ادامه بر لزوم گرامیداشت روز سوم خرداد تاکید کرد و خواستار مشارکت همگان در گرامیداشت این روز شد.

فرماندار کوثر ابراز داشت: همه باید با احساس مسئولیت در مسیر ترویج فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت با حفظ گرامیداشت این ایام و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، زمینه درک و تحلیل این واقعه مهم را برای نسل پر شور و جوان ایران اسلامی فراهم کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول عطرافشانی گلزار شهدا، همایش بسیجیان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی، برپایی ایستگاه صلواتی ، برپایی نمایشگاه عکس و تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و برگزاری شب شعر و خاطره را از برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان ذکر کرد.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول