اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان:

رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش ارزنده‌ای دارند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با اشاره به نقش موثر رسانه‌ در جامعه گفت: بدون شک رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا می‌کنند.

رسانه‌ها در جهت‌دهی افکار عمومی نقش ارزنده‌ای دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی عصر چهارشنبه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در دیدار از دفتر روزنامه زنگان با بیان اینکه نقش رسانه در راستای بالا بردن سطح امنیت جامعه برای ما ملموس است، اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با تحلیل درست مطالب، افکار عمومی را در مسیری صحیح هدایت کنند.

وی جایگاه رسانه و تاثیر آن را در جامعه بسیار بالا و ارزنده توصیف کرد و ادامه داد: این دیدار بر اساس باورمان به جایگاه رسانه است و نباید زحمتکشان و دست‌اندرکاران این عرصه فراموش شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان با یادآوری اینکه رسانه‌ها به دلیل اطلاعات و آگاهی بالای خود از وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره در جامعه می‌توانند خواسته‌ها و انتقادها و نظرهای مردم را به مخاطب انتقال دهند، خاطرنشان کرد: در راستای همین ارتباط‌ها ما می‌توانیم برای امنیت و رفاه هرچه بیشتر مردم برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با توجه بیشتر مسئولان برای جلب رضایت مردم گفت: همه مسئولان باید در حد توان، خدمت‌گزار مردم باشند چراکه رضایت خداوند نیز در گرو خدمت به مردم است.

شرفی افزود: ارتباط با رسانه سبب می‌شود ما نیز از حوزه فعالیت خود بیشتر اطلاع یابیم و به نحو صحیحی از سیمای عملکرد خود در حوزه افکار عمومی آگاه شویم، بنابراین تقویت ارتباط با رسانه موجب می‌شود بتوانیم نقص‌ها را کاسته و بر نقاط قوت خود بیافزاییم.

وی با بیان اینکه رسانه باید بی‌طرفانه مسائل را در زمینه صلاح نظام و مردم تحلیل کند، یادآور شد: برخی از رسانه‌ها به دلیل حمایت از گروه خاص و منافع خود جانبداری می‌کنند و بدون شک نتایج اینگونه رفتارها برای رسانه، از دست دادن مخاطب و انزوا خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه پلیس در خدمت همه گروه‌های مختلف جامعه است و متعلق به قشر خاصی نیست، افزود: پلیس دیده‌بان جامعه است و با اختیاراتی که در دست دارد مانع از ورود تجاوزگران به حریم دیگران می‌شود.

وی همچنین به حادثه تلخ رخ داده در شهر خرم‌دره اشاره و با بیان اینکه بدون شک مقصران این حادثه باید پاسخگوی مردم باشند، اظهار داشت: با توجه به اینکه این حادثه ممکن بود در هر جایی اتفاق بیافتد باید تمهیداتی اندیشیده شود تا از تکرار اینگونه وقایع تلخ پیشگیری شود.

شرفی با بیان اینکه هر فردی از زاویه دید خود به این موضوع می‌نگرد، خاطرنشان کرد: شاید از دیدگاهی دیگر به این ماجرا، بتوان گفت که ما در مسائل فرهنگی به غنا نرسیده‌ایم و استقبال پرشور از چنین برنامه شاد کودکانه‌ای نشان می‌دهد که مسئولان فرهنگی باید این خلأ را با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در استان پر کنند، بنابراین باید مدنظر داشت در صورتی که اگر چنین برنامه‌هایی بیشتر در استان برگزار می‌شد، شاید این برنامه پایان تلخی نداشت.

وی یادآور شد: در صورتی که بتوان منافع مردم را با منافع نظام هم‌سو کرد، امکان بروز چنین مشکلاتی به حداقل خواهد رسید.

در ادامه همچنین مدیرمسئول روزنامه زنگان با تقدیر از وضعیت امنیتی موجود در استان گفت: بدون شک بخش بزرگی از این امنیت و آرامش حاصل تلاش‌های نیروی انتظامی است.

مصطفی ارفعی با بیان اینکه هفته‌نامه حدیث زنگان از سال 82 در زنجان منتشر می‌شود، افزود: از بهمن ماه سال 89 این هفته‌نامه تبدیل به روزنامه شده و تاکنون نیز بدون وقفه در تمام روزهای غیر تعطیل منتشر شده است.

وی در رابطه با جهت‌گیری و اهداف روزنامه زنگان ادامه داد: زیر سؤال نبردن امنیت اجتماعی و روانی مردم رویکرد اصلی ما در روزنامه زنگان است چراکه مردم همواره دغدغه‌های خود را دارند و ما نیز در این میان تلاش می‌کنیم زمینه‌های بر هم ریختن آرامش مردم را فراهم نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت رسانه‌ای برای حل مشکلات مردم و جامعه است، یادآور شد: هیچگاه مچ‌گیری‌ها جزو اهداف ما نبوده و چنین نگرشی در روزنامه زنگان وجود ندارد و این در حالی است که این روند در برخی از رسانه‌ها دیده می‌شود.

مدیرمسئول روزنامه زنگان حفظ امنیت روانی جامعه را وظیفه اصلی یک رسانه عنوان کرد و گفت: همه در نظر داریم تا در حد توان در راستای تامین امنیت اجتماعی و روانی مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نگرش مسئولان و دستگاه‌ها به روزنامه نگرش درستی نیست، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عصر ارتباطات به سر می‌بریم و با وجود فعالیت چند خبرگزاری، دو شبکه مستقل رادیو و تلویزیون و دو روزنامه محلی، استان زنجان در زمینه ارتباطات پیشرو است اما بیشتر مسئولان استان درک درستی از رسانه نداشته و توانایی استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های محلی را نداشته و برای همین منظور نیز آموزش‌های لازم را ندیده‌اند و وقتی نگاه یک مدیر به روابط عمومی نگاه درستی نباشد بدون شک نگاه او به رسانه هم همین‌طور است.

ارفعی با تاکید بر اینکه برخی اداره‌های دولتی نقل اخبار درجه چندم خود را که مخاطب هم ندارد یک وظیفه برای رسانه می‌پندارند و بر این باورند که چون وظیفه رسانه، اطلاع‌رسانی است پس باید اخبار اداره‌ها را منعکس کند، گفت: برخی مدیران نمی‌دانند که بخشی از آموزش جامعه بر عهده روزنامه‌ها و دیگر رسانه‌هاست و اطلاع‌رسانی می‌تواند با چاپ مقاله‌های گوناگون در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ و ... نیز اتفاق بیافتد و اینکه یک مدیر به وظیفه خود عمل و از بخشی بازدید کرد، ارزش خبری چندانی ندارد.

وی در رابطه با حادثه تلخ شهر خرم‌دره و مرگ سه کودک بی‌گناه خاطرنشان کرد: متاسفانه در کشور ما آنچه که بیشتر خرج می‌شود پول است ولی کسی به شادی و تفریح مردم توجهی نمی‌کند و این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا اینکه استقبال مردمی از یک جنگ شاد و کودکانه به پایانی نافرجام منتهی شود.

همچنین در ادامه این دیدار معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در مورد حادثه شهر خرم‌دره افزود: باید توجه داشت که انعکاس رخداد خرم‌دره نیاز به ظرافت ویژه‌ای دارد و این در حالی است که عده‌ای در این میان بزرگ‌نمایی می‌کنند.

وجیه‌الله موسوی ریشه این رخدادها را در فرهنگ دانست و ادامه داد: مردم باید برای سنت‌ها ارزش قائل شوند و موارد منفی را حذف کنند.

انتهای پیام/آ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول