اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش زنجان:

مدرسه‌سازی بارزترین شکل انفاق است

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مدرسه‌سازی بارزترین شکل انفاق است.

مدرسه‌سازی بارزترین شکل انفاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، احمد مجتهدی ظهر امروز در جمع اعضای مجمع خیرین این شهرستان با بیان اینکه هدف از خلقت‌، رسیدن انسان به کمال است، اظهار داشت: خدا همه نعمت‌هایش را برای استفاده انسان و برای رسیدن به جایگاه والای انسانیت آفریده است.

وی افزود: رسیدن انسان به قرب الهی معامله با خدا و احسان در راه خدا است و آنان که مال خود را در راه خدا انفاق می‌کنند، سود فراوانی از خدا دریافت می‌کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان زنجان تصریح کرد: چرا که ثواب بخشش در راه خدا 700 برابر پاداش است و این ثواب فقط در دنیا است و در آخرت ثواب این بخشش بی‌شمار خواهد بود‌.

وی مدرسه‌سازی را بارزترین شکل انفاق عنوان و تصریح کرد: چون تعلیم و تربیت مهم‌ترین و بزرگترین نعمت خداوند به انسان بوده و فقط به خاطر این دو نعمت، خدا به انسان‌ها منت می‌گذارد و این منت نهادن ارزش و مقام علم‌آموزی و تربیت را نمایان می‌کند.

مجتهدی اضافه کرد: ابهر یکی از پرافتخارترین شهرهای استان در امر مدرسه‌سازی است که توانسته است بیش از 7 میلیارد تومان کمک برای مجمع خیرین مدرسه‌ساز جذب کند.

امام جمعه ابهر در این مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم در زمینه انفاق اظهار داشت: کسانی که به خدا ایمان آورده و از مال و جان خود در راه خدا گذشت می‌کنند، خدا آنها را از عذاب آخرت نجات می‌دهد‌.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با بیان اینکه مال دنیا را بی‌ارزش است، گفت: دنیا و اموال آن به کسی باقی نمی‌ماند و باید از این اموال در راه مدرسه‌سازی و کمک به امور خیر بهره برد.

وی افزود: اگر انسان زکات و خمس مال خود را پرداخت نکند آن مال پاک نخواهد بود و استفاده از آن عواقبی برای صاحب آن در قیامت دارد.

امام جمعه ابهر با اشاره به نقش احسان و نیکوکاری در رسیدن انسان به سعادت و خوشبختی ابراز داشت:‌ مردم با جمع‌آوری اموال، بانک دیگران نباشند بلکه با احسان و نیکوکاری دنیا و آخرت خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول