اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان خبر داد

شکست رکورد مشارکت در مدرسه‌سازی توسط خیّرین هرمزگانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: در چهاردهمین جشنواره، خیّرین مدرسه‌ساز بیش از 410 میلیارد ریال تعهد خود را در سامانه ملی خیّرین مدرسه‌ساز کشور ثبت کرده و رکورد 13 دوره جشنواره‌های قبلی را شکستند.

شکست رکورد مشارکت در مدرسه‌سازی توسط خیّرین هرمزگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رضا مدرس در این جشنواره اظهار داشت: این تعهد که بخشی از آن به صورت اهدای زمین است، زمینه ساخت 200 کلاس درس و سالن ورزشی و دیگر فضاهای مرتبط را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: مجموع تعهدات خیّرین در 13 جشنواره قبلی 2 هزار و 620 میلیارد ریال بوده که تاکنون 70درصد آن محقق شده است و تا پایان سال‌ جاری این رقم به 90 درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان خاطرنشان کرد: در ساخت فضاهای آموزشی توازن منطقه‌ای رعایت شده و پراکنش مناسبی در سراسر استان و تمام شهرستان‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: هر چند براساس تعداد خیّرین استان هرمزگان در رتبه ششم کشوری قرار دارد اما از نظر تعداد پروژه‌های تحویل شده در رتبه چهارم قرار داشته و با لحاظ کردن گستردگی و سرانه تعهدات مالی خیّرین نسبت به جمعیت استان، هرمزگان در رتبه اول کشوری قرار دارد.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان هم‌چنین با تاکید بر نقش مستقیم و غیر مستقیم بانوان در فرآیند مدرسه‌سازی اظهار داشت: هر ساله بین هفت تا 10 درصد تعهدات از سوی بانوان است و علاوه بر این در تاثیرگذاری و تشویق مردان به مشارکت در مدرسه‌سازی نیز سهم زیادی داشته و دارند.

وی با قدردانی از همراهی مادی و معنوی اصحاب رسانه استان یادآور شد: در این بخش نیز تعدادی از زنان و مردان خبرنگار در زمره خیّرین مدرسه‌ساز هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: دولت نیز تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته که افزایش 250 درصدی اعتبارات ملی برای تکمیل مدارس مشارکتی هرمزگان این امر را تایید می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول