اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

آموزش قرآن کریم احساس وظیفه همگانی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ‌آموزش قرآن کریم در حوزه‌های مختلف احساس مسئولیت همگانی می‌طلبد چرا که گسترش فرهنگ قرآن نیاز عموم جامعه است.

آموزش قرآن کریم احساس وظیفه همگانی می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزش مربیان قرآن و نشست مسئولان موسسات قرآنی در خلخال اظهار داشت: اگر این آموزش و حرکت مستمر با هدف تعمیق مفاهیم و مبانی قرآن کریم و به شکل درست اتفاق بیفتد به یقین جامعه قرآنی در حاکمیت اسلامی شکل گرفته و همه بر اساس این ارزش و هدف‌گذاری متعالی به اصلی‌ترین رسالت و وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی با یادآوری اینکه در این آموزش‌ها نباید بحث برجسته‌ کردن تعالیم و آموزه‌های اصلی قرآن مورد غفلت قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اگر نسل امروز ما بتوانند شاخصه تربیت قرآنی را فرا گرفته و در مسیر اعتلای باورهای اسلامی گام بردارند بهتر و تاثیر‌گذار‌تر می‌توانند در صحنه حاضر شده و رسالت واقعی را انجام دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل موسسات و خانه‌های قرآنی را بهترین دستگیر و یاری‌کننده مجموعه‌های دولتی در بسط و گسترش فرهنگ قرآن‌‌آموزی یاد کرد و گفت: این مجموعه‌ها بازوان توانمند اجرایی تبلیغات اسلامی و دار‌القرآن هستند که با تعامل و همسویی با اهداف قرآنی نظام اسلامی می‌توانند در تربیت آموزش حافظان، قاریان و علاقمندان به علوم قرآنی موفق عمل کنند.

ستوده نزدیکی ماه رجب و اهمیت این ماه به همراه ماه شعبان و رمضان را در توسعه و بسط مفاهیم و مبانی قرآن کریم به عنوان یک فرصت سازنده یادآور شد و بیان داشت:‌ با بهره‌برداری از فضای معنوی دو ماه منتهی به رمضان می‌توانیم به گونه‌ای عمل کنیم تا امر آموزش و یادگیری قرآن کریم به شکل صحیح و واقعی اتفاق بیفتد.

این مسئول با تاکید بر تعامل در مسایل فرهنگی و برنامه‌های قرآنی اداره تبلیغات اسلامی خلخال به عنوان واحد موفق استان، شناساندن مفاهیم قرآنی و تلاش در راستای تعمیق آن را وظیفه همگانی و عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم ابوالفضل بهرام‌پور از مفسران و مترجمان به نام قرآن‌کریم در کشور نیز در سخنانی اظهار داشت: آموزش قرآن کریم ظرایف و فنونی دارد که عمل به آنها می‌تواند به آموزش صحیح و یادگیری بهتر کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی ما آموزش قرآن‌کریم حقیقی و واقعی اتفاق بیفتد در آن صورت اصالت و طهارت جامعه بیش از گذشته حفظ می‌شود.

همچنین در شهرستان خلخال جشن قرآنی در مدارس برگزار شد و ضمن تجلیل از دانش‌آموزان به سن تکلیف رسیده و دوره‌های آموزشی قرآن‌کریم بر اهمیت آشنایی آنها با مفاهیم قرآن‌کریم تاکید شد.

در این جشن قرآنی یکی از روحانیون منطقه رسیدن به سن تکلیف و واجب شدن تکالیف شرعی و رعایت حجاب را برای دانش‌آموزان دختر یادآور شد و گفت: در نماز و رفتارها باید اصول شرعی و قرآنی مورد تاکید نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار را به مانند الگو مدنظر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رسول ابراهیمی اهمیت آموزش روانخوانی و روخوانی قرآن‌کریم را خاطرنشان کرد و بیان داشت:‌ دخترانی که به سن تکلیف رسیده و جشن تکلیف برای آنها برگزار می‌شود ضرورت دارد با آگاه‌سازی والدین ضمن دوری از محرمات، حلال و حرام را بهتر بشناسند و به وظیفه و تکلیف واقعی خود عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این برنامه که 900 نفر از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی دخترانه خلخال حضور داشتند برنامه‌های متنوعی اجرا شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول