اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

کشاورزی خلخال با احیای اراضی مستعد توسعه می‌یابد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: با احیای اراضی مستعد کشاورزی این بخش تولیدی در شهرستان خلخال تقویت و توسعه می‌یابد.

کشاورزی خلخال با احیای اراضی مستعد توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی پیش از ظهر امروز در بازدید از برخی از مکان‌های مستعد کشاورزی خلخال و در نشست با کشاورزان و باغداران این شهرستان اظهار داشت: سیاست ما تبدیل شهرستان خلخال به قطب بزرگ کشاورزی استان است که این مهم با همت و جدیت کشاورزان و باغداران شدنی است.

وی با بیان اینکه باغات ارگانیک در شهرستان خلخال ایجاد می‌شود افزود: خلخال ظرفیت مستعد باغداری و تولید میوه‌های قابل عرضه به تمام نقاط کشور را دارد که با ارگانیک ساختن باغات می‌توانیم بخش عمده‌ای از نیازمندی میوه کشور را تامین کنیم.

این مسئول با اشاره به استعدادهای منطقه خلخال برای اجرای طرح‌های بزرگ و اشتغال‌زای کشاورزی، ایجاد باغات ارگانیک با هدف حذف کودها و سموم شیمیایی در تولید میوه ابراز داشت: برنامه‌ها و سیاست شهرستان خلخال در راستای تحقق سند توسعه کشاورزی تدوین شده که امیدواریم کشاورزان نیز پا به پای ما در این راه حرکت کنند.

فرماندار خلخال ادامه داد: در این راستا 16 هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی شهرستان که هم اکنون بلا استفاده مانده با بکارگیری منابع آبی مورد نیاز و احداث چهار سد در حال مطالعه و نیز راه‌اندازی 11 ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی تبدیل به باغات ارگانیک خواهد شد.

عبداللهی عملی شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده در سند توسعه شهرستان با چشم‌انداز 20 ساله را در گرو ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای انجام این مهم دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود ابراز داشت: هم اکنون شهرستان خلخال از وجود راه‌های ارتباطی مناسب و اصلی بی‌بهره بوده و نیز فاقد امکانات لازم برای جلب نظر سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه است که تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات شهری و تکمیل پروژه‌های راهسازی در حال اجرای خلخال به اهداف خود دست یابیم.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول