اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی خبر داد

پرداخت ماهانه 20 میلیون ریال برای رفت و آمد بیماران کلیوی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی گفت: ماهانه بیش از 20 میلیون ریال کمک‌‌هزینه رفت و آمد جهت استفاده از وسایل نقلیه به بیماران نیازمند پرداخت می‌شود.

پرداخت ماهانه 20 میلیون ریال برای رفت و آمد بیماران کلیوی

حسن اشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعدادی از بیماران کلیوی و دیالیزی برای تامین مخارج اولیه درمان خود ناتوان بوده و حتی برای رفت و آمد نیز با مشکلات جدی مواجه هستند پس با پشتیبانی مردم نیکوکار استان به افراد زیرپوشش از هر جهت کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد خیر و نیکوکار بزرگترین پشتیبان انجمن برای زیرپوشش قرار دادن بیماران قلمداد می‌شوند، تصریح کرد: منابع مالی مورد نیاز برای کمک به بیماران از محل هدایای نقدی مردم، خمس و .. تامین می‌شود و یا اینکه بیماران را به افراد خیر معرفی می‌کنیم تا بخشی از این نیازهای خود را از طریق انجمن و بخش دیگر را با مشارکت افراد نوع‌دوست رفع کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: کسانی را که از نظر قانونی و با توجه به اساسنامه ارتباطی به انجمن ندارند نیز به حکم وجدان و اخلاق اسلامی پشتیبانی می‌کنیم به طوری که به عنوان مثال اگر کسی در اثر اهدای کلیه دچار بیماری شده و یا افرادی که بدنشان کلیه پیوندی را پس زده است، زیرپوشش قرار داده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم احداث خوابگاه برای بیماران غیربومی و مسافر تاکید کرد و گفت: 30 سال قبل چنین مراکزی برای اقامت افراد در راه مانده و درمانده وجود داشت حتی به طور رایگان لوازم استراحت و وعده غذایی نیز برای افراد در نظر گرفته می‌شد ولی متاسفانه امروز چنین مراکزی وجود ندارد.

اشتری با بیان اینکه چنین مراکزی باید نه‌تنها در مناطق شهری بلکه در روستاها نیز احداث شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین پیام‌های انقلاب اسلامی ایران حفظ کرامت و منزلت انسان است باید نسبت به ایجاد چنین مراکزی اقدام شود زیرا کسانی که از مناطق دوردست استان برای مداوا به ارومیه می‌آیند شایسته نیست شب را در فضای باز یا پارک‌ها به صبح برسانند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا حد توان برای ایجاد فضای مناسب به عنوان استراحتگاه برای بیماران اهتمام شده است اظهار داشت: در این انجمن مکان مناسب برای استراحت و اقامت بیماران مسافر در نظر گرفته‌ایم که امیدواریم در آینده نزدیک برای افزایش این فضا موفق شویم.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول