اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن دیابت ایران مطرح کرد

ایران در تهیه داروی دیابتی‌ها خودکفاست / 70 درصد جامعه از بیماری خود خبر ندارند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن دیابت ایران گفت: ایران در تهیه داروی دیابتی‌ها خودکفا است.

ایران در تهیه داروی دیابتی‌ها خودکفاست / 70 درصد جامعه از بیماری خود خبر ندارند

اسدالله رجب در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: انجمن دیابت کشور از سال 1369 با هدف آموزش به افراد دیابت، پزشکان و آحاد مردم تاسیس و در حال حاضر با 22 شعبه در سراسر کشور مشغول ارائه خدمات به بیماران دیابتی است.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل درباره درمان بیماران دیابتی در ایران این است که نه بیماران، دیابت خود را جدی گرفته، نه پزشکان و نه سیاست‌گذاران بهداشت و درمان، درمان دیابت را جدی می‌گیرند.

رجب بیان داشت: عوارض دیابت یکی از موارد بسیار مهمی است که هزینه‌های سنگینی را بر دوش ملت‌ها گذاشته و این هزینه‌ها مهم‌ترین دلیل عدم توجه به مسئله دیابت و آموزش این بیماران است.

رئیس انجمن دیابت ایران با اشاره به اینکه ضروری است سیاست‌گذاران بهداشت و درمان هزینه مورد نیاز برای آموزش افراد دیابت را در دستور کار خود قرار دهند، ابراز داشت: متاسفانه وزارت بهداشت و درمان هزینه مورد نیاز برای آموزش افراد دیابتی را پرداخت نمی‌کنند و اگر به این امر توجه بیشتری می‌شد ما در کنترل دیابت موفق‌تر بودیم.

رجب تصریح کرد: وجود سمینارها، انتشار اخبار و اطلاعات لازم درباره دیابت نشانه فعالیت مثبت انجمن دیابت ایران است که در طی سال های اخیر توانسته تا حدودی در پیشگیری از وقوع عارضه دیابت و تشخیص به موقع بیماری موفق شود.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌های دشمن تاثیری در میزان دارو برای افراد دیابتی نداشته، ابراز داشت: خوشبختانه کشور ایران در زمینه تهیه دارو برای افراد دیابتی خودکفا بوده و این تحریم‌ها تاثیری در میزان داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی نداشته است.

این مسئول ادامه داد: هنوز 70 درصد افراد جامعه از بیماری دیابت خود اطلاع کاملی نداشته و این بیماری به صورت پنهان بوده و فرد تنها در صورت مشاهده عارضه به پزشک مراجعه می‌کند و در آن صورت هم جدی گرفته نمی‌شود.

رجب تصریح کرد: به علت عدم توجه به مسئله دیابت در ایران افراد دیابتی 15 سال عمری کمتر از افراد دیابتی کشورهای دیگر دارند.

رئیس انجمن دیابت ایران اذعان داشت: از همه مسئولان و سیاست‌گذاران تقاضا حمایت از انجمن دیابت ایران را داشته تا بتوانیم خدمات بهتری به هموطنان خود ارائه دهیم.

انتهای ‌پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول