اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

110 اثر تاریخی نهاوند به ثبت ملی رسیده است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: در شهرستان نهاوند بیش از 250 اثر تاریخی- فرهنگی وجود دارد که تاکنون 110 اثر از آنها به ثبت آثار ملی رسیده است.

110 اثر تاریخی نهاوند به ثبت ملی رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند اسماعیل زارعی‌کوشا پیش از ظهر امروز دوشنبه در بررسی مشکلات کاوش تپه باستانی باباقاسم نهاوند اظهار داشت: آثار تاریخی و فرهنگی هویت هر جامعه‌ای به شمار می‌رود که حراست و حفاظت از آنها وظیفه همه مردم به‌ویژه مسئولان مربوطه است.

وی از آغاز کاوش تپه باستانی باباقاسم نهاوند خبر داد و افزود: تپه باستانی باباقاسم در 20 کیلومتری غرب نهاوند واقع شده که کاوش آن چند روزی است آغاز شده است.

فرماندار نهاوند وجود تپه باستانی باباقاسم را نمادی از زندگی مسالمت‌آمیز انسان‌ها در کنار هم دانست و گفت: این مهم نشان از عمق فرهنگ ایرانیان دارد.

وی ادامه داد: امسال برای آغاز کاوش مراکز فرهنگی و تپه‌های باستانی اعتبارات مناسبی تخصیص یافته که امید است تا حصول به نتیجه، این کاوش‌ها ادامه پیدا کند.

زارعی‌کوشا با اشاره به گمانه‌زنی در چند جبهه در محل این تپه از دست‌یافتن به نتایج قابل توجهی از عمر این تپه خبر داد و ابراز داشت: چند گروه از دانشجویان باستان‌شناس و علاقه‌مند زیر نظر مربیان باستان‌شناس خود در حال گمانه‌زنی هستند.

وی به اتمام حصارکشی در اطراف تپه باستانی گیان نهاوند اشاره کرد و افزود: حصارکشی در اطراف این مراکز موجب می‌شود تا از هر گونه تعرض به حریم قانونی این آثار ارزشمند و تاریخی جلوگیری شود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول