اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

54 اثر تاریخی نهبندان ثبت آثار ملی شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان آثار تاریخی این شهرستان را 140 اثر دانست و گفت: تاکنون 54 اثر تاریخی نهبندان ثبت آثار ملی شدند.

54 اثر تاریخی نهبندان ثبت آثار ملی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی‌راد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان سفر نوروزی شهرستان نهبندان اظهار داشت: یکی از شاخص‌های مهم این شهرستان کهن بودن، تاریخی بودن و با قدمت بودن آن است که برای صادر کردن این فرهنگ‌های غنی باید مسئولان شهرستان تلاشی مضاعف داشته باشند.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری است که باید برای عرضه و شناساندن آن و جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی مدیران نهبندان تلاش و همت به خرج دهند.

*یکی از راه‌های پیشرفت نهبندان توجه به صنعت گردشگری است

فرماندار نهبندان صنعت گردشگری را صنعتی درآمدزا و اقتصادی عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های توجه و تحقق شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حقیقت توجه و اهتمام به صنعت گردشگری و توریست است.

شرافتی‌راد تصریح کرد: اگر ظرفیت‌ها و استعدادهای تاریخی، گردشگری و طبیعی نهبندان به خوبی در خراسان‌جنوبی و کشور معرفی و شناسانده شود می‌توانیم در وضعیت اقتصادی منطقه تحول خوبی رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه برای ترقی و توسعه هر منطقه باید در وهله نخست زیرساخت‌ها و امکانات اساسی و لازم را فراهم کرد، گفت: یکی از راه‌های برون رفت نهبندان از محرومیت و پیشرفت آن توجه به بحث گردشگری، آثار تاریخی و طبیعی نهبندان است که باید اقدامات اساسی و زیرساخت‌های لازم در این راستا فراهم شود.

*نهبندان توان و ظرفیت برگزاری همایش‌های ملی و مسابقات رالی بزرگ را دارد

فرماندار نهبندان اذعان داشت: این شهرستان ظرفیت آن را دارد که در آن همایش‌های ملی و مسابقات رالی برگزار و توریست‌ها داخلی و خارجی را به این منطقه جذب کند.

شرافتی‌راد از وجود 140 اثر تاریخی ثبت شده در این شهرستان خبر داد و افزود: 54 اثر تاریخی نهبندان تاکنون ثبت آثار ملی شدند.

وی ادامه داد: وجود این تعداد آثار تاریخی نشان از قدمت، کهن و داشتن ظرفیت‌های تاریخی این شهرستان دارد که باید بیشتر از گذشته به آنها توجه شود.

*قدمت سنگ‌نگاره‌های کال حسینای نهبندان به قبل از اسلام بر می‌گردد

فرماندار نهبندان تصریح کرد: آس‌بادهای خوانشرف، قلعه شاهدژ، تپه‌های مارنی، تپه‌های ماهوری، کوه‌های مینیاتوری و تپه‌های ماسه‌ای شنی منطقه دهسلم از جمله آثار تاریخی و گردشگری این شهرستان محسوب می‌شوند.

شرافتی‌راد از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست تا اقدامات و امکانات لازم را برای سهولت رفت‌ و آمد گردشگران و مردم و رفاه آنها به قلعه شاهدژ نهبندان را انجام و فراهم کنند.

وی یادآور شد: سنگ‌نگاره‌های کال حسینا و آتشکده‌های نهبندان قدمت آنها به دوران قبل از ظهور اسلام بر می‌گردد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول