اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خبر داد

قاچاق کالا و خسارت 20 میلیاردی به اقتصاد کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: قاچاق کالا سالانه خسارتی معادل 20 میلیارد دلار به اقتصاد کشور تحمیل می‌کند.

قاچاق کالا و خسارت 20 میلیاردی به اقتصاد کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی، صادق نجفی در نشست تخصصی طرح شبنم که با حضور رادمرد رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت و پنج استان شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: قسمتی از اقتصاد پنهان کشور، را قاچاق کالا تشکیل می‌دهد که سالانه خسارتی معادل 20 میلیارد دلار از این طریق به اقتصاد کشور تحمیل می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم پیاده‌سازی درست و با برنامه طرح شبنم در سطح بازار افزود: فرهنگ‌سازی یکی از مهم‌ترین اصل‌ها در اجرای این طرح بزرگ است.

نجفی با تأکید بر اینکه اراده ملی برای مبارزه با امر قاچاق کالا در کشور وجود دارد، تصریح کرد: سالانه تعدادی از نیروهای انتظامی مستقر در مرزهای کشور در راستای مبارزه با قاچاقچیان کالا به شهادت می‌رسند و اجرای طرح شبنم در کشور می‌تواند ادای دینی نسبت به خون این شهدای کشور باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون 850 هزار بارکد دو بعدی در آذربایجان‌شرقی صادر شده است، گفت: یک میلیون درخواست صدور بارکد دوبعدی نیز وجود دارد که کثرت این درخواست‌ها نیز به دلیل اقتصادی و صنفی بودن آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت اقتصادی شمال‌غرب کشور است.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست تخصصی با اشاره به اهداف اجرای طرح شبنم در کشور  گفت: تقویت امکان سیاست‌گذاری و کنترل دولت در بخش کالا و خدمات، تسهیل در اجرایی شدن سیاست‌های ویژه دولت در کنترل بازار، اطمینان مردم از نقش موثرتر دولت در حوزه کالاها و خدمات، افزایش امنیت و جلوگیری از توزیع کالای قاچاق، جلوگیری از تولید و توزیع کالای جعلی از جمله اهداف اجرای طرح شبنم در حوزه اقتصاد کشور است.

در نشست تخصصی طرح شبنم روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به همراه معاونان بازرسی و نظارت استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، گیلان، اردبیل و زنجان حضور داشتند.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول