اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح مهر ماندگار محقق می‌شود

اتمام احداث اتوبان مرند – جلفا تا پایان سال 91

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان منطقه آزاد ارس از تصویب اتمام عملیات اجرایی احداث محور ارتباط جاده‌ای مرند – جلفا تا پایان سال 91 در قالب طرح‌های مهر ماندگار خبر داد.

اتمام احداث اتوبان مرند – جلفا تا پایان سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی گفت: با مصوباتی که در سفر اخیر دستیار ویژه رئیس‌جمهور به شهر جلفا داشتیم، احداث اتوبان مرند - جلفا که مهم‌ترین محور ارتباط جاده‌ای منطقه آزاد ارس به شمار می‌رود، باید تا پایان سال 91 به اتمام برسد.

وی افزود: متاسفانه جاده موجود ظرفیت پذیرش حجم تردد گردشگری و ترانزیتی کنونی به منطقه آزاد ارس را ندارد و با توسعه منطقه که با عملیاتی شدن آن در سال‌جاری شتاب بسیاری به خود گرفته، عدم وجود زیرساخت مناسب می‌تواند مشکلات جدی در حمل و نقل منطقه‌ای را به همراه داشته باشد.

نجفی تصریح کرد: فعالیت‌های گمرکی و حمل و نقلی منطقه آزاد ارس در سال‌جاری و سال‌های آتی رشد بسیاری خواهد داشت و با توجه به ظرفیت این منطقه در خصوص ترانزیت خارجی و انجام تشریفات صادرات و صادرات مجدد و فعالیت بیش از 100 واحد تولیدی، خدماتی، بازرگانی و ترانزیتی باید زیرساخت‌های ارتباط ریلی و جاده‌ای آن تکمیل شود.

وی افزود: اصلاح مسیر راه آهن تبریز - جلفا و کاهش زمان تردد در این مسیر نیز جزو اولویت‌های سازمان و راه‌آهن آذربایجان است و به‌زودی این موضوع با حضور کارشناسان و مدیران استان بررسی نهایی شده و عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر است گزارش مفصلی از این طرح تهیه و در اختیار دستیار ویژه رئیس‌جمهور قرار گیرد.

گفتنی است که دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سفر به استان آذربایجان‌شرقی به همراه استاندار از چند طرح بزرگ عمرانی و صنعتی در شش شهرستان استان بازدید کرد.

طرح مهر ماندگار با هدف تکمیل و به بهره‌برداری رساندن طرح‌ها و پروژه‌های کلان ملی به‌ویژه مصوبات سفرهای استانی، در پیام نوروزی امسال رئیس‌جمهوری ابلاغ شد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در جریان سفر یک روزه به آذربایجان‌شرقی از چند طرح عمرانی و صنعتی در شهرستان‌های جلفا، خداآفرین، ورزقان، بستان‌آباد، آذرشهر و تبریز بازدید کرد.

طرح توسعه بهره‌برداری از رودخانه ارس شامل سدهای خاکی گلفرج و گوردیان، ایستگاه پمپاژ اصلی و خط انتقال اصلی و مخازن ذخیره از جمله این طرح‌ها بود. 

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول