اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با واگذاری اشتغال روستایی به کمیته امداد

رسالت کمیته امداد در امر اشتغال سنگین‌تر شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واگذاری اشتغال روستایی به کمیته امداد وظیفه این نهاد در امر اشتغال سنگین‌تر شده است.

رسالت کمیته امداد در امر اشتغال سنگین‌تر شده است

عبدالمجید فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کمیته امداد در امر اشتغال با تکیه بر توان کارشناسان خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مصوبه شورای اشتغال در واگذاری مسئولیت اشتغال‌زایی در روستاها به کمیته امداد افزود: امید است با واگذاری این مسئولیت به کمیته امداد در کنار تامین اعتبارات لازم و تمهیدات درون استانی بتوانیم کارهای مؤثری را در روستاهای این استان به ‌ویژه برای نیازمندان و مددجویان انجام دهیم.

وی گفت: برای جا افتادن فرهنگ کار و تلاش نیازمند کار فرهنگی هستیم که در این زمینه باید یک عزم همگانی به ‌ویژه از سوی دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ‌وجود آید.

فرهادی تاکید کرد: کارهای فرهنگی زمان‌بر هستند ولی هزینه کردن در راه کارهای فرهنگی سرمایه محسوب می‌شود زیرا با جا افتادن فرهنگ کار و تلاش، یک عمر ملتی با تکیه بر توان و داشته‌های خود با حفظ استقلال به تولید می‌پردازند.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد، آموزش را در کنار کارهای فرهنگی بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: هر طرحی که کمیته امداد اجرا کرده و قبل از آن آموزش‌های لازم را ارائه کرده است، آن طرح از موفق‌ترین طرح‌های اشتغالی اجرا شده بود که باید به این مهم توجه بیشتری کنیم.

* محدودیت اعتباری بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد روند اشتغال‌زایی را کند کرده است

این مسئول حمایتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنچه مهم است ایجاد اشتغال پایدار بوده که سیاست کمیته امداد روی این موضوع متمرکز شده است.

فرهادی با اشاره به نقش بانک‌ها در روند اشتغال‌زایی تصریح کرد: بسیاری از شرایط برای ایجاد اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد فراهم است ولی محدودیت‌های منابع و مصارف بانک‌ها در این استان یک مانع بزرگ و اساسی است که این روند را کند کرده است.

وی بیان کرد: درآمدها در این استان به‌ گونه‌ای نیست که بتوانیم با این محدودیت‌ها کار مؤثر و ریشه‌ای انجام دهیم زیرا همواره پرداخت تسهیلات با تاخیر و با مشکلات زیادی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: با وضعیت کنونی بانک‌ها با مشکلات اعتباری که دارند، جوابگوی طرح‌های معرفی شده در سال جاری نیستند که لازم است چاره‌ای اندیشیده شود.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با واگذاری اشتغال روستایی به کمیته امداد وظیفه این نهاد در امر اشتغال سنگین‌تر شده است و باید تلاش‌های کنونی چند برابر شود.

وی تاکید کرد: کمیته امداد به جد ترویج فرهنگ کار و تلاش را در دستور دارد که امید است همه افراد و دستگاه‌ها در این زمینه کمک کنند.

فرهادی نگاه ویژه به استان کهگیلویه و بویراحمد را در امر اشتغال و به‌ ویژه در زمینه اعتبارات بانکی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اشتغال یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم این استان است.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول