اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین‌بار

کتابخانه باشگاهی ایران در تبریز راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: نخستین کتابخانه باشگاهی ایران در شهر اولین‌های تبریز راه‌اندازی شد.

کتابخانه باشگاهی ایران در تبریز راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نخستین کتابخانه باشگاهی ایران عنوان جدیدی است برای یک باشگاه رزمی در شهر تبریز که به تازگی توسط یکی از مربیان درجه یک فدراسیون تکواندو راه‌اندازی شده است.

«ناصر بهتونی» دارنده کمربند مشکی دان پنج تکواندو، متولد سال 51 تبریز است و در خانواده‌ای بزرگ شده که شهرت جهانی دارد. بهتونی پدر، یکی از چهره‌های ماندگار هنری ایران است. بی‌گمان شما هم با او و آثار خوشمزه و شیرین او آشنا هستید. هم او که با خلق آثار تجسمی از شیرینی‌ها، خوراکی‌ها، غذاهای ایرانی و آذربایجانی، و روایت‌ها و حکایت‌های فولکلوریک محلی، این سرزمین را به زیباترین شکل به تصویر کشیده است.

باشگاه ورزشی او، نه تنها مرکزی برای آموزش ورزشی تکواندو به 100 هنرجو از بین کودکان، نوجوانان و جوانان آذربایجانی است، بلکه فرصتی فراهم آورده تا هم هنرجویان و ورزشکاران و هم والدین آنها که ساعاتی را به انتظار تمرین فرزندان خود می‌نشینند، در اتاق انتظار، کتابی را مطالعه کرده و بر اندوخته‌های علمی و مطالعاتی خویش بیفزایند.

به عبارت ساده‌تر، «بهتونی» در این باشگاه ورزشی، به خوبی پسوند «فرهنگی» را هم عینیت بخشیده است. باشگاه فرهنگی، ورزشی "استقامت" ناصر بهتونی، علاوه بر همه این فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و در کنار همه افتخاراتی که برای آذربایجان و ایران خلق کرده، خود اهل قلم و کتاب بوده و با تألیف سه کتاب ارزشمند در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی گام مهمی برداشته است.

"دفاع شخصی برای همه" (جلد اول)، «آموزش گام به گام تکواندو» دو اثر مکتوب و مصوری هستند که ناصر بهتونی در آنها به زبان تصویر و بسیار ساده، حرکات و فنون تکواندو را به نوآموزان آموزش می‌دهد.

کتاب سوم او با عنوان «راهنمای سفر به تبریز» رویکردهای فرهنگی و توریستی دارد. او در این کتاب، نقاط دیدنی آذربایجان را به زبانی متفاوت و جذاب و نحوه‌ مسافرت به آنها را معرفی کرده است.

کتابخانه باشگاه ورزشی بهتونی، در سال 1389 راه‌اندازی شده و پس از دو سال اکنون با پشتوانه  یک‌هزار و 800 عنوان کتاب، جزو یکی از کتابخانه‌های پربار منطقه "مارالان" تبریز است.

با توجه به اینکه خود او به خاطر سابقه کارش در کتابخانه ملی تبریز، با اصول کتابداری آشنایی دارد، در این کتابخانه کوچک نیز، مخزن‌داری، عنوان‌بندی، تفکیک و شماره‌گذاری کتاب‌ها، به‌طور علمی صورت گرفته است.

علاوه بر اینها، این باشگاه فرهنگی – ورزشی، به دو دستگاه کامپیوتر نیز مجهز شده که از این طریق بیش از پنج هزار عنوان کتاب الکترونیکی در قالب کتابخانه مجازی در اختیار علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی قرار می‌گیرد.

باشگاه ورزش‌های رزمی با وجود ظاهر تند و نام خشن آن، در دل خویش مخزنی از عطوفت و معرفت و فرهنگ را جای داده تا بتواند در کنار آموزش حرکات و فنون حمله و ضربه، ارزش‌های فرهنگی – معنوی فرزندان این سرزمین را نیز ارتقا دهد.

.............................

علیرضا خوش نیت

...........................

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول