اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اعلام کرد

برگزاری جشنواره قرآنی آیات در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری جشنواره سراسری قرآنی آیات با محوریت شعر کردی، با حمایت و همکاری مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور در سنندج خبر داد.

برگزاری جشنواره قرآنی آیات در سنندج

قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: جشنواره قرآنی آیات، تیرماه جاری در 2 سبک شعر نو و شعر کلاسیک و 2 بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود.

وی انسان از منظر قرآن و بخش ویژه قرآن کریم، کتاب بیداری اسلامی را موضوع بخش اصلی این جشنواره خواند و اظهار داشت: منابع بخش اصلی سوره‌های انسان و والعصر با استفاده از تفاسیر المیزان و تفاسیر معتبر اهل سنت و کتاب انسان در قرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: آثاری که با موضوعات ویژه جشنواره ارائه شوند از امتیاز ویژه‌ای برخوردار خواهند شد.

به گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان، شرکت‌کنندگان می‌توانند در تمامی گویش‌ها و لهجه‌های زبان کردی با رعایت قوام ادبی اثر، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری و شرکت در جشنواره حذف خواهند شد، اظهار داشت: هر شاعر و شاعره می‌تواند حداکثر سه اثر را برای شرکت در جشنواره ارائه کند.

وی شناسایی استعدادهای برتر و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی ادبا و شعرای آیینی علاقه‌مند به شعر قرآنی و ادبیات کردی، ایجاد فضای رقابت سالم در بین فرهیختگان عرصه فرهنگ و هنر آئینی و تلاش در زمینه خلق آثار فاخر دینی در حوزه معارف دینی، قرآنی و انقلابی در قالب‌های بدیع هنری را از جمله اهداف این جشنواره عنوان کرد.

به گفته میمنت‌آبادی، معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر ادبا و شعرای آیینی منطقه به جامعه فرهنگ و هنر ایران اسلامی، ایجاد آمادگی لازم در بین فعالان عرصه فرهنگ و هنر آیینی برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی و آشنایی بیشتر مردم و آحاد مسلمانان با استعدادها و ظرفیت‌های ادبی موجود در عرصه فرهنگ و هنر آیینی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی در پایان یادآور شد: آثار در سه مقطع سنی 15 تا 20 سال، 20 تا 30 سال و 30 سال به بالا مورد داوری قرار می‌گیرد.

گفتنی است جشنواره سراسری قرآنی آیات ( 6 تا 8 تیر) سال‌جاری در سنندج برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول