اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

سهم سالانه صادرات غیر نفتی همدان 150 میلیون دلار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: 150 میلیون دلار سهم صادرات غیر نفتی سالانه استان همدان است.

سهم سالانه صادرات غیر نفتی همدان 150 میلیون دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم بازدید هیئت تجاری صادرکنندگان و واردکنندگان سلیمانیه عراق با دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران اظهار کرد: استان همدان دارای مزیت‌ نسبی بالایی در زمینه اقتصاد و صادرات است به طوری که سالانه نزدیک به 150 میلیون دلار حجم صادرات غیر نفتی استان همدان است و این امر شرایط مطلوبی را برای صادرات غیر نفتی فراهم کرده است.

وی افزود: به طوری که در بخش صنایع دستی نزدیک به 10 هزار واحد و کارگاه‌ کوچک و بزرگ در بخش‌های سفال، چرم و فرش، در بخش صنعتی بیش از یک هزار واحد صنعتی و در بخش معدن نیز بیش از 170 واحد فعال در استان حضور دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خاطرنشان کرد: نزدیک به 950 هزار هکتار زمین قابل کشت در استان همدان در زمینه تولید سیب‌زمینی، انگور، گردو، گندم، محصولات باغی، سیر و یونجه وجود دارد و دارای رتبه‌های برتر کشوری در تولید این محصولات هستیم.

وی افزود: در زمینه صنعت، محصولات غذایی، آشامیدنی، پوشاک، محصولات شیمیایی، لاستیک و پلاستیک، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، ابزار پزشکی، سیمان و صنایع وابسته به بخش ساختمان و در زمینه صنایع دستی، مبل و منبت و سرامیک، فرش، محصولات چرمی و چوبی در جایگاه ویژه‌ای در سطح استان و کشور قرار داریم.

اقلامی بیان کرد: استان همدان در سال‌های اخیر توسعه خوبی را در ارتباط با ایجاد واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی داشته و با برنامه‌های تدوین شده و حرکت‌های مسئولان در سطح کشور با استان، امید است در سال‌های آینده بتوانیم رشد خوبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی یکی از مسائل مهم موجود را سرمایه‌گذاری در بخش راه‌، راه‌آهن، فرودگاه و زیرساخت‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: در این راستا توسعه‌های خوبی انجام شده و امید است با انجام پیگیری‌های لازم بتوانیم واحدهایی را به زودی افتتاح و جایگاه استان را بیش از گذشته شکوفا کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان تصریح کرد: در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی از توان تولیدات و صادرات برخوردار بوده و از آمادگی لازم برای رفع نیازهای استان‌های کشورهای دوست و همسایه خود برخورداریم و می‌توانیم با فعالیت واحدهای تولیدی علاوه بر تأمین نیازهای داخلی نیازهای خارجی خود را نیز تأمین کنیم.

وی اذعان کرد: در قانون اساسی یکی از موارد سرمایه‌گذاری در بخش تعاون ذکر شده و در قانون پنجم توسعه کشور برنامه‌ریزی‌ها در راستای اختصاص 25 درصد از اقتصاد ملی به بخش تعاون است چرا که با این کار می‌توانیم سرمایه‌های خرد مردم را جمع و آن را برای توسعه بخش‌ تعاون و بنگاه‌های اقتصادی به کار گیریم.

اقلامی گفت: در بخش صادرات تعاون در سال 90 به نسبت سال 89 شاهد 30 درصد افزایش بودیم و هم‌اکنون نیز در استان همدان 4 هزار تعاونی فعال و در حال تشکیل وجود دارد که در آینده نقش اساسی را در پیشرفت استان ایفا می‌کنند.

وی در پایان گفت: از آمادگی کامل به منظور برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه‌ها در کردستان عراق و همدان برخوردار هستیم و امید است این ارتباط تنگاتنگ افزایش یافته و بتوانیم شاهد افزایش صادرات و واردات در استان همدان باشیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول