اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزش اصفهان در محاصره اما و اگرهای مدیریتی

خدابخش: جواب‌گویی به مهنام در شأن من نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره ورزش و جوانان در واکنش به تحرکات اخیر در ورزش اصفهان گفت: با مدیریتم در این اداره منافع عده‌ای از دست رفت و این عده افراد خاصی هستند که به عبارتی برای یک دستمالی که از دست داده‌اند می‌خواهند قیصریه را به آتش بکشند.

خدابخش: جواب‌گویی به مهنام در شأن من نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نشست خبری مشاور ویژه استاندار در امور ورزش که روز شنبه هفته گذشته به یک‌باره در محل استانداری اصفهان برگزار و رسانه‌ها در مدت زمان کوتاهی مانده به آغاز نشست، برای شرکت در این جلسه دعوت شدند، سر و صدای بسیاری در حوزه مدیریتی ورزش اصفهان به راه انداخت.

هم‌زمان با انتقادات صریح احمدرضا مهنام مشاور استاندار اصفهان از مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، بحث جانشینان احتمالی وی قوت گرفت و گزینه‌های زیادی مطرح شدند تا جایی که بحث سرپرستی یکی از این گزینه‌ها تا زمان انتخاب مدیریت جدید ورزش استان به شدت قوت یافت اما همه این حرف‌ و حدیث‌ها در حد شایعاتی زودگذر باقی ماند.

دیدار مدیرکل با استاندار و معادلات پیش‌ رو

قرار است امروز مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان دیداری با استاندار اصفهان داشته باشد و به نظر می‌رسد این دیدار معادلات زیادی را دربر داشته باشد.

در آستانه دیدار مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با علیرضا ذاکراصفهانی با رشید خدابخش گفت‌وگویی را انجام دادیم.

خدابخش که در این روزهای پرحاشیه نیز خونسردی ظاهری و حوصله در پاسخ‌گویی خصوصیت بارز وی است، از اظهار نظر مستقیم در مورد اظهارات مشاور استاندار خودداری کرده و با بیان اینکه جواب‌گویی به مهنام در شأن وی نیست، تصریح کرد: اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان جوابیه‌ای را در این‌باره منتشر کرده که گویای بسیاری از واقعیت‌های موجود است.

وی منشأ تحرکات اخیر را از ناحیه دو مشاور استاندار اصفهان می‌داند که به تعبیر وی فضای بدی را در ورزش اصفهان ایجاد کرده‌اند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های توسعه ورزش قهرمانی، توسعه باشگاه‌ها و جهت‌دهی به آنها و کارهای فرهنگی انجام شده را از جمله مهم‌ترین کارهای انجام شده در دوران مدیریت خود عنوان کرده و افزود: در این مدت تلاش کردیم بخشی از کاستی‌هایی که طی پنج سال اخیر به وجود آمده بود، را جبران کنیم که می‌توان به رشد سرانه فضای ورزشی استان از 0.21 به 0.31 اشاره کرد که با رشد یک و نیم برابری همراه بوده است.

خدابخش: تیم مدیریتی تمرکز کامل دارد

به نظر می‌رسد حاشیه‌های اخیری که در ورزش اصفهان به وجود آمده است، تمرکز تیم مدیریتی ورزش استان در سطح کلان را از بین برده و در سطح پایین‌تر نیز موجب شده تا در سطح اداره‌های ورزش شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی نیز سردرگمی‌هایی در مورد آینده مدیریت ورزش به وجود بیاید.

با این حال خدابخش این ادعا را قبول نداشته و اظهار داشت: تیم مدیریتی ما در چنین مواقعی همان روحیه‌ ملت ایران را دارند و این مسائل تأثیری در پیش‌برد برنامه‌های این اداره ندارد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه استاندار اصفهان از آنچه در ورزش استان می‌گذرد، اظهار رضایت کرده است، تاکید کرد: در طول دو سال گذشته که در ورزش اصفهان خدمت می‌کردم، وی با تمام توان از ما حمایت کرده است.

وی در واکنش به اظهارات مشاور استاندار بیان داشت: دلیلی نداشت که به وی جواب بدهم اما شاهد بودیم که طی چند روز گذشته برخی رسانه‌ها، روسای هیئت‌های ورزشی و جمعی از پیشکسوتان ورزشی به اظهارات وی ایراد گرفتند.

رایزنی‌های منتقدان

منتقدان خدابخش طی روزهای گذشته در دیدارهایی که با استاندار اصفهان و برخی از نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی داشتند، خواستار تغییر در رأس ورزش استان شده‌ و در این ارتباط صحبت‌های ضد و نقیضی بسیاری شنیده می‌شود.

خدابخش در این‌باره اظهار داشت: این افراد در دیدارهایی که با استاندار داشته‌اند، ادبیات بدی را به کار برده‌اند و در اصطلاح آب به آسیاب می‌ریزند که به نظر می‌رسد در مراجع ذی‌صلاح نیز قابل پی‌گیری است.

وی ادامه داد: این عده افراد خاصی هستند که منافعشان از دست رفته است و به عبارتی یک دستمال را از دست داده‌اند و می‌خواهند قیصریه را به آتش بکشند.

ثبات مدیریت، لازمه پیشرفت ورزش

به گزارش فارس، ورزش اصفهان طی یک دهه اخیر در بحث مدیریتی از ثبات کافی که لازمه مدیریت و پیش‌برد برنامه‌ها است، برخوردار نبوده و با شرایط اخیر نیز تنش‌های بی‌دلیل و با دلیلی در اطراف ورزش اصفهان شکل گرفته که در نهایت با هر رفت و آمدی که صورت بگیرد، ورزش اصفهان ضرر می‌کند که در بحث مدیریتی به جای آنکه بر برنامه‌ریزی مبتنی بر اصول حرفه‌ای استوار باشد، به لابی‌های پشت پرده و ارتباط با منابع قدرت و نفوذ وابسته شده است.

این روند در درازمدت به ضرر ورزش اصفهان شده و موجب می‌شود ورزشی که طی یکی دو دهه اخیر در بسیاری از رشته‌های ورزشی، قطب بوده در سراشیبی قرار بگیرد و در آینده‌ای که چندان دور نیست، از ردیف استان‌های برتر ورزشی خارج می‌شود.

انتهای پیام/و10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول