اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌رضوی:

جایگاه خاصی برای صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی در استان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و مدیریت استاندار خراسان‌رضوی گفت: با توجه به اهمیت سنگ قیمتی فیروزه و تولید این سنگ گران‌بها در استان، جایگاه خاصی برای صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی تاسیس می‌شود تا بتوان ارزش‌های آن را حفظ کرد.

جایگاه خاصی برای صنعت فیروزه و سنگ‌های قیمتی در استان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رضا عبدالملکی ظهر امروز در سالن آمفی‌تئاتر سازمان زمین‌شناسی مشهد اظهار داشت: ما به راحتی فرصت‌هایی ایجاد می‌کنیم که دیگران از دست رنج‌های ایرانی برای خود سرمایه تولید می‌کنند و درباره این بحث می‌توان به بحث زعفران پرداخت که حدود 180 تن زعفران در کشور برداشت می‌شود که بیش از 160 تن آن از خراسان است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: اما در این میان کشورهای اروپایی زعفران را با قیمت‌های ارزان از ما خریداری کرده و با یک بسته‌بندی زیبا و برند اختصاصی خود و قیمت بالا عرضه می‌کنند.

عبدالملکی افزود: امکانات و ابزارهای خراسان‌رضوی در این خصوص کم نیست ولی باید به این موضوع توجه بسیار کرد.

وی افزود: در خراسان‌رضوی ظرفیت‌های بسیاری را داریم که باید به آنان توجه بیشتر شود که این امر نیازمند خوشه‌بندی و توجه جدی در این حوزه است.

معاون استاندار خراسان‌رضوی به فیروزه نیشابور اشاره کرد و گفت: چرا از فیروزه‌های خارجی در صنعت طلا و نقره ایران استفاده می‌شود.

وی افزود: به طور کلی هدف اصلی این کانون دانش‌افزایی و ایجاد فرصت‌های از دست رفته است که در این راستا باید فرصت‌سازی برای موارد مهمی از جمله موضوع آموزش، تاسیس منابع مربوط از نظر اقتصادی، بازاریابی و غیره کنیم.

معاون استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: باید فضای پیشروی به جلو را ایجاد کنیم و تولیدات خود را با یک برند خاص در کشور عرضه کنیم.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول