اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای مبارزه با مواد‌ مخدر استان کرمانشاه خبر داد

اجتماع 5 هزار نفری نجات‌یافتگان از اعتیاد، اواخر ماه جاری برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر شورای مبارزه با مواد‌ مخدر استان کرمانشاه گفت: اجتماع 5 هزار نفری نجات‌یافتگان از اعتیاد، اواخر ماه جاری با حضور وزیر کشور در کرمانشاه برگزار می‌شود.

اجتماع 5 هزار نفری نجات‌یافتگان از اعتیاد، اواخر ماه جاری برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگاور، مسعود محمدی در نشست این شورا مبارزه با مواد‌ مخدر در شهرستان کنگاور اظهار کرد: در سال گذشته استان کرمانشاه در حوزه درمان وابستگی به مواد مخدر جزو سه استان برتر کشور و در زمینه فعالیت گسترده در مبارزه با مواد مخدر با اولویت فرهنگی جزو پنج استان برتر کشور بوده است.

محمدی با اشاره به اینکه گام اول موفقیت در هر کاری شناخت واقعی از محیط آن کار است، تصریح کرد: در بحث مواد مخدر در استان کرمانشاه، متاسفانه به‌گونه‌ای سیاه نمایی شده که موفقیت‌های متعدد علمی و ورزشی جوانان استان را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

محمدی با بیان اینکه در پی پاک کردن صورت مساله نیستیم ولی با ارائه آمار غلط مخالفیم، گفت: فعالیت مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد استان در حد قابل‌قبولی است؛ به‌گونه‌ای که آمار بهبود‌ یافتگان مراجعان به این مراکز در حال حاضر 42 درصد است.

وی ضمن تاکید بر عزم جدی دستگاه‌های ذی‌ربط در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد، اظهار کرد: کشف بیش از 500 کیلوگرم مواد مخدر در دو ماهه اول امسال و اعدام هفت نفر از قاچاقچیان عمده مواد مخدر دلیلی بر این ادعا است.

فرماندار شهرستان کنگاور نیز در این نشست با اشاره به افزایش هشت درصدی کشفیات مواد مخدر در سال 90 نسبت به سال قبل از آن در شهرستان کنگاور، تاکید کرد: مصرف مواد مخدر صنعتی به دلیل عدم آشنایی خانواده‌ها با این مواد و راحت بودن مصرف آن نسبت به مواد مخدر سنتی در حال گسترش است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مربوطه نسبت به این امر حساس بوده و اقدامات خوبی در شهرستان انجام داده‌اند، افزود: جداسازی کمپ‌های ترک اعتیاد معتادان به مواد مخدر صنعتی از معتادان سنتی از جمله این اقدامات است.

عزیزی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2 هزار و 200 معتاد توسط مراکز درمانی و کمپ‌های ترک اعتیاد این شهرستان پذیرش شده‌اند، بیان داشت: نهادهای حمایتی از 10 تا 100 درصد هزینه‌های درمان معتادان خود‌معرف را پرداخت خواهند کرد.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول