اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

راندمان آبیاری در اردبیل 42 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: راندمان آبیاری در استان اردبیل 42 درصد است و تلاش می‌کنیم این وضعیت بهبود پیدا کند.

راندمان آبیاری در اردبیل 42 درصد است

عادل عبدایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل به اجرای طرح عظیم شبکه آبیاری سد ارس اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه با ظرفیت 62 هزار هکتار در حال اجراست که با تکمیل آن در منطقه مغان یک تحول عظیم کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

دبیر کار گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل از تعدیل مصرف نامناسب و پرت آب در بخش کشاورزی با استفاده از الگوهای مناسب جدید خبر داد و گفت: اگر در آینده جنگی در دنیا رخ دهد به یقین برای تهیه و تامین مواد غذایی خواهد بود که از همین رو کشورهای مختلف سعی می‌کنند زیرساخت‌های بخش کشاورزی خود را تقویت کنند.

عضو شورای برنامه‌ریزی استان ابراز داشت: در چهار مرحله در بحث آبیاری، نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در حال انجام است به طوری که در تامین آب انتقال مناسب آن به حداقل رسیدن پرت آب و توزیع و مصرف سعی کردیم الگوهای مناسب را مد نظر قرار داده و ملاک عمل کنیم.

عبدایمانی ادامه داد: هرچند متولی حوزه انتقال آب و احداث پایاب سدها جزو وظایف ذاتی امور آب استان است اما جهاد کشاورزی نیز با اجرای طرح‌های کوچک تامین آب در تحول این بخش پیشگام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به اجرای 28 سد کوچک معیشتی شامل 20 سد، چهار سد انحرافی و چهار استخر بزرگ ذخیره آب به همت جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد و گفت: در کنار اجرای این طرح‌ها اولویت اصلی ما عملیاتی شدن طرح‌های آبیاری زیر فشار و مصرف به هنگام آب است که در این زمینه اهداف متعالی را دنبال می‌کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود قابلیت دشت اردبیل را برای تولید بذر سیب زمینی و چغندرقند یادآور شد و افزود: اگر شمال استان برای تولید غلات مستقل باشد در جنوب استان نیز به دلیل وجود اراضی شیب‌دار توسعه باغات یک توانمندی ممتاز است که فارغ‌التحصیلان کشاورزی را می‌توان در مسیر این هدف‌گذاری درست به کار و تولید بیشتر سوق داد.

عبدایمانی در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: بخشی از نیروهای فارغ‌التحصیل کشاورزی را می‌توان به سمت توسعه محصولات و کشت گلخانه‌ای سوق داد که در این بخش علاوه بر مزیت تولید همه فصلی محصول بحث بهینه مصرف آب و سوخت نیز یک مزیت ممتاز است به طوری که بیش از سه برابر مصرف آب و 15 برابر مصرف سوخت کاهش یافته و تعدیل می‌شود

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول