اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر تدوین شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار نیر از تهیه و تدوین سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد.

سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر تدوین شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حمید عباداللهی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی نیر اظهار داشت: این سند با هدف شناسایی نقاط ضعف و قوت مسایل و مشکلات کتابخانه‌ها تهیه شده و با تایید اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای کتابخانه‌های منطقه خواستار احداث کتابخانه مرکزی در این شهرستان شد.

این مسئول به اجرای طرح کتابخانه سیار در روستاها اشاره کرد و گفت: این طرح به صورت پایلوت در چند روستای بزرگ شهرستان نیر در آینده نزدیک اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: استان اردبیل جزو شش استان برتر کشور در احداث کتابخانه‌های مرکزی است.

صادق فرهمندامین با اشاره به رشد قابل توجه احداث کتابخانه‌های مرکزی استان ابراز داشت: چهار باب کتابخانه مرکزی در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و نمین با پیشرفت فیزیکی 30 درصد و خلخال با پیشرفت فیزیکی 10 درصد در حال احداث است.

وی ادامه داد: هفت باب کتابخانه روستایی نیز در روستاهای نیارق نمین، آراللوی اردبیل، اجیرلو بیله‌سوار، فخرآباد مشگین‌شهر، ایران‌آباد پارس‌آباد، موران گرمی و شایق سرعین هم در حال احداث است.

این مسئول افزود: هم اکنون هم یک کتابخانه مرکزی در اردبیل به بهره‌برداری رسیده و به صورت شبانه‌روزی در خدمت اهالی فرهنگ‌دوست است.

فرهمندامین به سرانه فضای کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون سرانه فضای‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در حد پایینی است که با تکمیل کتابخانه‌های در دست احداث این سرانه افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در ادامه از تشکیل انجمن کتابخانه‌ساز استان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تشکیل این انجمن احداث کتابخانه‌ها در2 سطح استان افزایش خواهد یافت.

این مسئول به اختصاص 190 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه عمومی کوراییم اشاره کرد و بیان داشت: این اعتبار از محل ارتقای شاخص‌های فرهنگی رئیس جمهوری اختصاص یافته و تاکنون 30 درصد این مبلغ اختصاص یافته است.

 فرهمندامین در پایان سخنان خود شهرستان نیر را به لحاظ جمعیت جزو شهرستان‌های برتر استان در زمینه عضو‌گیری و سرانه مطالعه عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول